C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de acreue dans 7FMR 
14 attestations 
 Page /2 

[1] Mais depuis s'est si fort acreue Celle place que nul recreue Ne l'a par guerre, ne par force, Et a, non pas par voye torse, Conquise moult grant seigneurie ; (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 19)
[2] .CCC. ans ja duré avoit Romme, qui chacun jour croisçoit, Et ja fu moult sa gloire acreue, Par la gouvernance, qu'ot eue, Plus sage que autre terrïenne. grant seigneurie ; (CHR. PIZ., M.F., III, 1400-1403, 194)
[3] Mais comme ce soit chose notoire que tous justiciers ne soient mie bons ne telz que dit est, y assigne la cause à quoy se puet tenir l'auctorité cy dessus en latin, c'est assavoir pour ce que on sueffre tant et si longuement les mauvais en puissance les hommes sont plus hardis de faire divers maulx, qui est à entendre que la negligence et non coustume de ne prendre garde sur les mauvais de telz offices le temps passé a donné licence de plus eslargir en mauvaistié ceulx qui de fallaces et divers fraudes se scevent bien aidier pour laquelle deffaulte est la chose tant acreue en mainte court que soubz umbre de justice tel fois avient y fait on puet estre extorcions et cruaultéz orribles et detestables. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 97)
[4] Ces choses dictes servent à propos de considerer que par bel gouvernement de prince et tenir les siens en paix est acreue et maintenuela felicité de la chose publique. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 123)
[5] Et se pieca eust esté creue, Ceste mescheance si acreue Ne fust mie, c'est chose voire. (CHR. PIZ., Chem. estude P., 1402-1403, 118)
[6] Vous savez, et chose est certaine, Que de seignourie mondaine, Par la posseder longuement, Vint noblece premierement, Qui oncques puis ne fu descreue, Mais, Dieu merci, si acreue Que par le monde en toutes pars Sont nobles gens par tout espars. (CHR. PIZ., Chem. estude P., 1402-1403, 150)
[7] Sa teste qui est ou ciel, c'est foi catholique, laquelle d'ancienneté a esté plus augmentee, acreue et honnouree en ce royaume que nulle autre part. (CHR. PIZ., Avision R.D., 1405, 4)
[8]Ilz ont envye de commencer la guerre au roy soubz couleur de faire rendre ces places au pape, et pour ce n'espargnéz point la substance du royaume ne d'assembler gens pour ce coup, mais se ce que estoit a l'entour du roy ne se troubloit, il garderoit ce royaume et sauf droit a son honneur, et laisseroit maint homme en Ytalie seur et feable pour lui, j'entens, a cause de parciallitéz, non pas a cause de foy, et m'actens que avant que il soit huit jours qu'il soit dedans Romme et plus largement de ses gens en ses places de Tousquane ou son cas est mal conduict, mais ceste part Coulonne a Rome est mervilleusement fort et par tout entour et maintenant acreue, et craindront bien ceulx de ceste ligue de se fourrer dedans Rome. (0304, 214)
[9] La richesce m'est bien venue Et l'onneur m'est bien acreue Que vous me distes, pére doulx (Puis ne parlay je mais a vous), Qu'avoir devoie. assembler gens pour ce coup, mais se ce que estoit a l'entour du roy ne se troubloit, il garderoit ce royaume et sauf droit a son honneur, et laisseroit maint homme en Ytalie seur et feable pour lui, j'entens, a cause de parciallitéz, non pas a cause de foy, et m'actens que avant que il soit huit jours qu'il soit dedans Romme et plus largement de ses gens en ses places de Tousquane ou son cas est mal conduict, mais ceste part Coulonne a Rome est mervilleusement fort et par tout entour et maintenant acreue, et craindront bien ceulx de ceste ligue de se fourrer dedans Rome. (Mir. ev. N.D., c.1348, 83)
[10] Il donna aucuns advertissemens à ses amyz et successeurs, et, entre autres, dist que on ne doit point revocquer en doubte que l'art de bataille ne soit la meilleure chose de toutes les autres choses, par laquelle liberté est retenue, richesse est acreue, les cités sont gardées et l'empire ou royaulme est augmenté. (BUEIL, II, 1461-1466, 258)

14 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre