C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de adire dans 7FMR 
22 attestations 
 Page /3 

[1] Nous lysons de l'empereur Honorius, qui fut en religion et service de Dieu moult prisé, et aussi en clemence, autant que avoit esté son pere Theodosius, auquel on demandoit que il ne faisoit morir les rebelles: il respondit, Utinam michi possibilem esset mortuos suscitare, c'est adire que il amoit mieulx susciter les mors. (JUV. URS., Verba, 1452, 306)
[2] et y devés bien adviser quelle moquerye et derrision seroit se le peuple de ce royaume congnoissoit et veoit que en eussiés le conseil et la voulenté d'un josne prez de vous, et que l'en deist que le roy ne fait que se que ung tel veult et sa voulenté est faicte, c'est adire que il seroit mieulx a paine au regard de ce royaume que vous, et que a paine de ses voulenté et plaisir feriez une loy ou ordonnance. (JUV. URS., Verba, 1452, 313)
[3] c'estadire que entre les anciens, ignorans que c'estoit la verité, telles choses qui du droit de l'office se devroient faire gratuitement, sont comptees en ordures. (JUV. URS., Verba, 1452, 339)
[4] C'est adire sagement en deux manieres: qui est a entendre que le pecheur ou pescheresse eslise confesseur saige et proudomme et dont le pecheur doit avoir exemple et regart, a ce que toute creature malade couvoite sa santé, et pour sa santé recouvrer et avoir desire plus a trouver et avoir meilleur phisicien que le moins bon. (Ménagier Paris B.F., c.1392-1394, 17)
[5] C'est adire quant une personne ne se veult accorder au fait et au dit des autres personnes, et si veult que ce qu'il dit ou fait soit tenu pour ferme et vray, soit voir ou mensonge, et ce que autre et plus saige de lui dira soit de nulle value; (Ménagier Paris B.F., c.1392-1394, 22)
[6] C'est adire quant la personne fait ou dit ce que nul autre ne saroit dire ou faire, et veult surmonter et estre singulier en diz et en faizexcellentement en tout, dont il se fait haïr. (Ménagier Paris B.F., c.1392-1394, 22)
[7] C'est adire quant une personne porte mauvaises paroles et machinaciond'aucunes personnes par envie, et recorde male de une personne a l'autre par mauvaises acoustumances, en appetissant le bien d'autruy et en accroissant le mal. (Ménagier Paris B.F., c.1392-1394, 26)
[8] C'est adire quant une personne dit mal, et parle en derriere, et dit ce qu'il scet de lui et ce qu'il ne scet pas, et qu'il contreuve et pense comment il pourra dire chose par quoy il pourra nuyre et grever de cellui de qui il parle. (Ménagier Paris B.F., c.1392-1394, 27)
[9] C'est adire quant une personne scet bien qu'elle est en pechié et ellest de si vain cuer qu'elle ne se peut, ou ne veult, ou ne daigne, retourner a Dieu par confession et par devocion. (Ménagier Paris B.F., c.1392-1394, 30)
[10] Item , a ce propos nous trouvons escript ou .XIIIe. chappitre ou livre fait de Daniel que aprez la transmigracion de Babiloine (c'est adire aprez ce que Jechonias le roy de Jherusalem et le peuple de Ysrael furent menez en prison et chetiveté en Babiloine et que la cité de Jherusalem fut destruite par le roy Nabugodonosor) qu'il en ot en Babiloine ung juifz preudomme et riche lequel fut nommé Joachin. (Ménagier Paris B.F., c.1392-1394, 48)

22 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre