C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de chans dans 7FMR 
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[1] Et qu'il y a assez joye et doulours, Et jeux et ris, et puis lermes et plours, Et joyeux chans et trestristes clamours; (CHART., D. Fort., 1412-1413, 159)
[2] Congnoistre et veoir la belle ordonnance des cieulx et des choses qu'ilz contiennent, estre presens aux ierarchies et ordres des benois anges,archanges, cherubins et seraphins, thrones et dominacions, veoir leurs offices et degrez, oïr la doulce melodie de leurs chans louant Dieu incessamment, plus accordable que autre quelconques musique, souefve et delittable sur toute chose, estre entre eulx par degrez selon le merite d'un chascun, sans envie avoir l'un sur l'autre, mais en parfaite charité, amour et dilection et assouvie souffisance, veoir la gloire des benois apostres, euvangelistes, martirs et confesseurs, et de ces belles vierges chantans devant Dieu et tous sains et saintes, veoir les benoites ames sauvées souvent et menu arriver ou ciel, si que dit cellui meismes Saint Augustin, purgiées des pechiez, menées par les anges, là glorieusement receues à grant feste et joye de toute la court de Paradis! (CHR. PIZ., P.V.H., 1416-1418, 45)
[3] par toutes eglises à Paris, à Nostre-Dame et ailleurs, à grant sonnerie, en chans glorieux et melodieux fist dire «laudes» et «graces» à Nostre-Seigneur ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 161)
[4] Le roy resjoy d'avoir .II. beaulz enfens masles fist celebrer en chans et sons melodieux par toutes eglises louenges à Nostre-Seigneur. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 169)
[5] À Nostre-Dame fu receu le corps à grans sons de cloches et chans, dites messes, et faittes grans aumosnes et grans oblacions, à tres grant et merveilleux luminaire : là furent .XV. que archevesques et evesques en pontifical, et là fu la royne Blanche, la duchece d'Orliens, fille de roy, et toutes les haultes dames de France, qui lors à Paris estoient, dont y ot grant compaignie. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 134)
[6] Après ce, la messe fut chantée, et voult le roy qu'en chans melodieux et orgues, fussent à Dieu chantées laudes et beneissons. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 188)
[7] Tel viande veult l'esperit, Dont les bons ont la vision, La saveur, la replection, Qu'ilz savourent en aourant, Qu'ilz aourent en savourant, Et qui oyent les chans nouviaux Delectables, plaisans et biaux. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 241)
[8] Les autres moiens et petis, Li uns reprant, l'autre est repris, L'un est laboureur de la terre, L'autre est clerc, l'autre homme de guerre, L'un charpentier, l'autre maçon, L'autre fait robes de façon, L'un est fevre, l'autre est vachier, L'un est tannour, l'autre est bouchier, L'un garde les brebis aux champs, L'un se duit a faire les chans Et a chanter par art musique; (DESCH., M.M., c.1385-1403, 299)
[9] car quant le couraige et l'esperit des creatures ententives aux autres ars dessus declairez sont lassez et ennuyez de leurs labours, musique, par la douçour de sa science et la melodie de sa voix, leur chante par ses .VI. notes tierçoyées, quintes et doublées, ses chans delectables et plaisans, lesquelz elle fait aucunefoiz en orgues et chalumeaux par souflement de bouche et touchement de doiz ; (DESCH., Art dictier R., 1392, 269)
[10] et est appellée artificiele de son art, car par ses .VI. notes, qui sont appellées us, ré, my, fa, sol, la, l'en puet aprandrea chanter, acorder, doubler, quintoier, tierçoier, tenir, deschanter, par figure de notes, par clefs et par lignes, le plus rude homme du monde, ou au moins tant faire, que, supposé ore qu'il n'eust pas la voix habile pour chanter ou bien acorder, sçaroit il et pourroit congnoistre les accors ou discors avecques tout l'art d'icelle science, par laquelle et les notes dessus dictes l'en acorde et donne l'en son divers aux aciers, aux fers, aux boys et aux metaulx, par diverses infusions interposées d'estain, de plomb, d'arain et de cuivre, si comme il puet apparoir es sons des cloches mises en divers orloges, lesqueles par le touchement des marteaulx donnent sons acordables selon lesdictes .VI. notes, proferans les sequences et autres choses des chans de saincte Eglise. (DESCH., Art dictier R., 1392, 269)

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