C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de charrette dans 7FMR 
13 attestations 
 Page /2 

[1] Garde que si hault soit assise En la charrette et de tel guise Que de touz puist estre veue Par quoy plus de honte hait eue De son meffait. (Mir. marq. Gaudine, 1350, 160)
[2] Le bourrel tout a pié ira Devant, la charrette menant, Et vous deux irez costoiant La dame, et vous irez après, Biaux oncles. (Mir. marq. Gaudine, 1350, 162)
[3] Il n'est charrette qui ne verse. (RÉGN., F.A., 1432-c.1465, 13)
[4] et lequel Montagu estoit si elevé que quasi nulles fois, lui venant à la Court de Parlement, n'ostast son chaperon de sa teste, non pas devent le Roy, icellui Montagu fu prins, lundi ot VIIJ jours, entre St Victor et Paris, et avec lui l'evesque de Chartres, general sur les finances, et furent mis ou Petit Chastellet de Petit Pont, et juedi derrien passé fu ledit Montagu environ X heures mené du Petit Chastellet du Petit Pont à Paris en une charrette es hales de Paris, où fu devant infinité de peuple decapité, et sa teste fichée en une lance en l'eschafaut, et le corps mené et pendu au gibet de Paris. (BAYE, I, 1400-1410, 292)
[5] Cedit jour, à environ XIJ heures à midi, messire Pierre des Essars, chevalier, nagueres prevost de Paris, souverain maistre des finances du Roy nostre Sire, et souverain maistre des Eaues et Forests, et grant bouteillier de France, et qui puiz IIJ ans en ça avoit eu la plus grant auctorité devers le Roy nostre Sire, messeigneurs le Dauphin et le duc de Bourgoigne et la bonne ville de Paris, es armées faictes pour cause des descors d'entre nos seigneurs de France, a esté mené depuiz le Palaiz royal, où il avoit esté prisonnier par aucun temps mesme puiz environ le paquerel jusques à present en la grosse tour, sur une cloye atachée à la queue d'une cherrette jusques devant l'ostel de la Coquille en la grant rue S. Deniz, et de là miz en ladicte charrette et mené es Hales de Paris en grant compaignie, tant de cheval que de piet, et es dictes Hales a esté decapité par la sentence ou condempnation de certeins commissaires ordonnez et deputez à cognoistre dudit des Essars et d'autres qui avoient esté prins avecques lui à Paris. (BAYE, II, 1411-1417, 116)
[6] Et, après lui, estoit mené ledit Hardi en une basse charrette, où il estoit moult bien enferré degros fers enchaynez, et le conduisoit Jehan Blosset, escuier, cappitaine des cent archers de la garde de monseigneur le daulphin, et avecques lui avoit cinquante desdiz archers tousjours estans autour de ladicte charrette. (ROYE, Chron. scand., I, 1460-1483, 304)
[7] Et, après lui, estoit mené ledit Hardi en une basse charrette, où il estoit moult bien enferré degros fers enchaynez, et le conduisoit Jehan Blosset, escuier, cappitaine des cent archers de la garde de monseigneur le daulphin, et avecques lui avoit cinquante desdiz archers tousjours estans autour de ladicte charrette. (ROYE, Chron. scand., I, 1460-1483, 304)
[8] ANCEL Gohier, cardeur de laine, demourant en ladite rue du Cog, aagé de L ans, si comme il dit, examiné le venredi Ve jour d'aoust, l'an dessus dit, juré et requis sur les faiz contenuz en la rebriche dessus escripte, dit et depose par son serement que il est bien recors et scet que, demain aura un mois, environ heure de midi, il, ladite Margot du Coignet, un charretier nommé Symonnet, et un varlet dont il ne scet le nom, ne le cognoist, se partirent de Paris avec la charrette et IIJ chevaux dudit charrestier, et alerent à gesir à Pontoise, delez le port, à la Lusche, l'ostel autrement ne le scet nommer; (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 347)
[9] et illec, hors de toute question, en la presence des dessus nommez, et senz aucune force ou contrainte, congneutet confessa, par serement sur ce fait aus sains Euvangiles de Dieu, que, un an a ou environ, qu'il servoit un charretier nommé Le Monde, demourant en la ville de Fontaine-lez-Marigny, et menoit ses chevaulx, et qu'il et sondit maistre aloient aus champs querre des jarbes, lequel son maistre estoit couché enmi ladite charrette et dormoit, il, en alant leur chemin, vint en ladite charrete et à sondit maistre ainsy dormant, comme dit est, print et osta de sa tasse un franc en or. (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 494)
[10] et s'il ne confesse aucune chose, qu'il soit, pour le cas et compaignie dessus dite, mis à la queue de la charrette, et batu puis le Chastellet de Paris jusques à la justice, et que illec il soit laissiez aler, senz lui faire autre pugnicion ou condempnacion quelconques. (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 498)

13 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre