C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de charron dans 7FMR 
6 attestations 
 Page /1 

[1] Ce jour, en la Tournelle criminelle, fut appoinctié par maistre Symon de Nanterre, president en Parlement, et maistres Regnault Rabay, Pierre Buffiere et Bertran Quentin, commissaires ou assistans avec ledit maistre Symon, sur le fait de la Marchandise des poissons de mer qui sont venduz à Paris, presens maistre Pierre de Marigny, Rogier Maledenrée, Enguerran de Dennes, Estienne Wasselin, maistre Jehan Bailly et Jehan d'Uxeau, que Jehan Le Charron, vendeur dudit poisson de mer à Paris, qui devoit à icelle Marchandise pour les années finies le derrien jour de may derriennement passé, et pour aucunes restesVc LXX livres parisis, paiera dedans la S. Remy prouchain venant IJc livres parisis, et le surplus paiera par IIJ années prouchaines subsequens, c'est assavoir, à chascune feste de S. Remi ou chief d'octobre la tierce partie de IIJc LXX livres, par egale portion, jusques en fin de parpaiement, et d'icelle reste de IIJc LXX livres s'obligera envers ladicte Marchandise ledit Charron à la paier ausdiz termes, sans prejudice des drois et despens de lui et d'autres marchans qui ont poursuy et plaidié oudit Parlement contre le procureur de ladicte Marchandise. (BAYE, II, 1411-1417, 192)
[2] Ce jour, en la Tournelle criminelle, fut appoinctié par maistre Symon de Nanterre, president en Parlement, et maistres Regnault Rabay, Pierre Buffiere et Bertran Quentin, commissaires ou assistans avec ledit maistre Symon, sur le fait de la Marchandise des poissons de mer qui sont venduz à Paris, presens maistre Pierre de Marigny, Rogier Maledenrée, Enguerran de Dennes, Estienne Wasselin, maistre Jehan Bailly et Jehan d'Uxeau, que Jehan Le Charron, vendeur dudit poisson de mer à Paris, qui devoit à icelle Marchandise pour les années finies le derrien jour de may derriennement passé, et pour aucunes restesVc LXX livres parisis, paiera dedans la S. Remy prouchain venant IJc livres parisis, et le surplus paiera par IIJ années prouchaines subsequens, c'est assavoir, à chascune feste de S. Remi ou chief d'octobre la tierce partie de IIJc LXX livres, par egale portion, jusques en fin de parpaiement, et d'icelle reste de IIJc LXX livres s'obligera envers ladicte Marchandise ledit Charron à la paier ausdiz termes, sans prejudice des drois et despens de lui et d'autres marchans qui ont poursuy et plaidié oudit Parlement contre le procureur de ladicte Marchandise. (BAYE, II, 1411-1417, 192)
[3] Ce jour, Jaquin Le Marquant, tuteur des enfans mineurs d'ans de feu Jehan de Billy, dit le Charron, fist le serement acoustumé comme tuteur desdiz enfans. (FAUQ., I, 1417-1420, 284)
[4] Jehan Qui Dort, contreroleur du grenier de ladite ville, et Guillaume Charron, sergent du roy nostre sire à Orleans, que le dimenche avant la Saint-Jehan-Baptiste, environ heure de prime, sy comme lui et Phelipot Belon, né du païs de Touraynne, venoient eulx deux ensemble de querir leur vie d'une petite ville près de Patay, et s'en aloient en la ville de Tournoy, et, en y alant, virent aler devant eulx deux hommes et deux jacobins; (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 458)
[5] [Andry] Cointereau, lequel confessa, sans contrainte ne force de gehine, les cas dessus diz, à lui leuz et exposez de mot à mot, presens maistre Jehan Chartier, le procureur du roy, Michau de Louveciennes, Lorens Dure,Martin Chartier, Lorens Lescripvain, Guillaume Luillier, Denis Le Lorrain, Jehan Villas, Auchier Granchier, Loizet Andry, Jehan Le Roux, Jehan Boelle, Jehan Marchant, Jehan de La Rochelle, Jehan de Grigny, Gieffroy Voussel, Jehannin Thomas, Jehan Bourdin, Pierre Lancement, Gieffroy Le Cortillier, Anscel Thomas, Hebert Lucas, Jehan Cordean, Jehan Patroulet, Micheau Le Bourguignon, Jehan des Essars, Guillemin Bertram, Pierre Le Fevre, Boniface Le Charron, Jehan Le Maçon, Jehannin de Grigny, Pierre Flamiche, Michau Le Peuvrier, Denis de Lorrainne, Thomas Ramon et autres. (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 508)
[6], de religieuses personnes et honnestes l'abbé et couvent de Saint Magloire a Paris, cinq quartiers de terre ou environ que les dis religieux ont assis en une piece, ou terrouer de Charronne, ou quarrefour de Baigneux, en Montibert sic, tenant, d'une part, au chemin qui va a Baignollet, et, d'autre part, a Guillemin le Charron et aus hoirs feu Richart Boudin, et, d'autre, aus hoirs feu Pierre Goudeau, en la censive des dis religieux, chargés en dix deniers de fons de terre par an, paiés aus huitives Saint Denis aus dis religieux dessous les pillers en Greve, ceste prise faite pour le dit cens et pour et parmi huit sols p. de rente que le dit Jehan en gaiga et promist rendre et paier chascun an aus dis religieux, a leurs successeurs . (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1330-1436, 635)
[7]Autrement s'il ne failloit qu'un manche à une houe, ou unclou au cheval, ou à la charette, faudroit qu'il eust un charron,et un mareschal à gages. (CHARLES ESTIENNE, L'Agriculture et maison rustique, 1564, 9 r°)

Fermer la fenêtre