C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de chaux dans 7FMR 
8 attestations 
 Page /1 

[1] Et des chevaulx encore sçay, Quant ilz vendront en ton encontre, Ilz troteront dessus la monstre, Tu les verras et chaux et frois, Et soubz la selle, c'est bien drois, Qu'ilz ne soient rouz ou cassez; (DESCH., M.M., c.1385-1403, 54)
[2]Dedans l'amoureuse cuisine, Ou sont les bons, frians morceaux, Avaler les convient tous chaux, Pour reconforter la poitrine. (CH. D'ORLÉANS, Rond. C., 1443-1460, 453)
[3] Mais ceulx de dessuz leur gettent pierres de fais, grans bans traversains, pieux aguisiez, huille chaude, plonc fondu, pocons plains de chaux vive, tonneaux plains d'estouppes engressiez et ensouffrees, tous ardans; (ARRAS, c.1392-1393, 110)
[4] En le quelle cipté avoit ung jeune chevallier bon et sage de grant lignee du royaume de Navarre que s'apelloit messire Sancho de Chaux et estoit frere de messire Jehan de Chaux, Visconte de Vaiguier. (6208, 32)
[5] En le quelle cipté avoit ung jeune chevallier bon et sage de grant lignee du royaume de Navarre que s'apelloit messire Sancho de Chaux et estoit frere de messire Jehan de Chaux, Visconte de Vaiguier. (6208, 32)
[6] L'evesque de Paris dit que maistre Geffroy a esté trouvé mort en sa haulte justice, et que il a esté mis es champs en terre prophane, en ung tonneau plain de chaux, et touche ceste matiere l'evesque, tant à cause de sa juridiction espirituele comme de la temporele, et se doivent adrecier à l'evesque pour avoir licence de l'enterrer, et appartient à l'evesque quant à ce et non autre de y pourveoir, se se sont folement adreciez à la Court, et prematurè agunt, si voisent devers l'evesque. (FAUQ., III, 1431-1435, 6)
[7] et pour ce faut il avoir plusieurs oblacions, car les corpshumains sont adonques plus chaux de chaleur naturelle, pourquoy ilz requierent plus grantnourrissement: preuve l'aage des enffans et aussi les champions. touche ceste matiere l'evesque, tant à cause de sa juridiction espirituele comme de la temporele, et se doivent adrecier à l'evesque pour avoir licence de l'enterrer, et appartient à l'evesque quant à ce et non autre de y pourveoir, se se sont folement adreciez à la Court, et prematurè agunt, si voisent devers l'evesque. (SAINT-GILLE, A.Y., 1362-1365, 56)
[8] aussi quant les membres sont trop chaux, ilz ne pevent estre deuement assemblez. plus chaux de chaleur naturelle, pourquoy ilz requierent plus grantnourrissement: preuve l'aage des enffans et aussi les champions. touche ceste matiere l'evesque, tant à cause de sa juridiction espirituele comme de la temporele, et se doivent adrecier à l'evesque pour avoir licence de l'enterrer, et appartient à l'evesque quant à ce et non autre de y pourveoir, se se sont folement adreciez à la Court, et prematurè agunt, si voisent devers l'evesque. (SAINT-GILLE, A.Y., 1362-1365, 88)
[9] Boire vin pur, et baings moult chaux, et saignee, si garissent les douleursdes yeux. de chaleur naturelle, pourquoy ilz requierent plus grantnourrissement: preuve l'aage des enffans et aussi les champions. touche ceste matiere l'evesque, tant à cause de sa juridiction espirituele comme de la temporele, et se doivent adrecier à l'evesque pour avoir licence de l'enterrer, et appartient à l'evesque quant à ce et non autre de y pourveoir, se se sont folement adreciez à la Court, et prematurè agunt, si voisent devers l'evesque. (SAINT-GILLE, A.Y., 1362-1365, 101)
[10] Cestui fut grant praticien et investigateur de science et fist une composicion de chaux vive et autres choses, qui par nuyt gectoit grande clarté, par especial en yver ou par temps de pluye et en grans et spacieux circuit. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, 102)

Fermer la fenêtre