C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de crest dans 7FMR 
10 attestations 
 Page /2 

[1] G. La chose dehors est [alteree] et corrumpue ou resolue, et par ce elle passe et est convertie en la substance de la chose qui crest soit par [nutricion] ou nourrissement, si comme il est es bestes et es plantes, ou par autre addicion, si comme il est de la pierre qui crest en la terre. (ORESME, C.M., c.1377, 82)
[2] G. La chose dehors est [alteree] et corrumpue ou resolue, et par ce elle passe et est convertie en la substance de la chose qui crest soit par [nutricion] ou nourrissement, si comme il est es bestes et es plantes, ou par autre addicion, si comme il est de la pierre qui crest en la terre. (ORESME, C.M., c.1377, 82)
[3] Et toute transmutacion est finie et terminee, si comme ce qui est en voie de guerir est transmué et vient de enfermeté en santé, et ce qui crest vient de petitesce en grandeur. (ORESME, C.M., c.1377, 140)
[4] Mais yci est a noter premierement que l'isneleté du mouvement de la chose pesante ne crest pas touzjours en descendant, quar se le moien par quoy il est fait estoit plus espés ou plus fort a diviser en bas que en haut, ce pourroit estre tellement que il seroit plus tardif en la fin que au commencement, et tellement que l'isneleté seroit touzjours egualle. (ORESME, C.M., c.1377, 144)
[5] Mais l'en doit entendre par ceste pesanteur qui crest en descendant une qualité accidentele laquelle est [causee] par l'enforcement de l'acressement [de] l'isneleté, si comme j'ay autrefoys declarié ou .VIIe. de Phisique. (ORESME, C.M., c.1377, 144)
[6] Item, la generacion de ceste qualité ou redeur crest et enforce tousjours tant comme l'acressement de l'isneleté crest et enforce. (ORESME, C.M., c.1377, 414)
[7] Item, la generacion de ceste qualité ou redeur crest et enforce tousjours tant comme l'acressement de l'isneleté crest et enforce. (ORESME, C.M., c.1377, 414)
[8] Secondement, quant la chose meue violentement est separee de tel instrument ou premier motif, encore va l'isneleté en cressant, mais la generacion, enforcement ou cressance de ceste isneleté vient en appetizant et finablement cesse, et lors l'isneleté ne crest plus ne celle qualité ou redeur. (ORESME, C.M., c.1377, 416)
[9] Et donques, puisque telle chose non-mise, chaleur n'est pas faite en mouvement, et elle mise, chaleur est faite, et se elle crest, chaleur crest et quant elle appetice, calefaction ou generacion de chaleur appetice, l'en peut conclure que telle confricacion violente est cause de chaleur. (ORESME, C.M., c.1377, 438)
[10] Et donques, puisque telle chose non-mise, chaleur n'est pas faite en mouvement, et elle mise, chaleur est faite, et se elle crest, chaleur crest et quant elle appetice, calefaction ou generacion de chaleur appetice, l'en peut conclure que telle confricacion violente est cause de chaleur. (ORESME, C.M., c.1377, 438)

Fermer la fenêtre