C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de creust dans 7FMR 
18 attestations 
 Page /2 

[1]Aristote si apprenoit A Alixandre bonnes meurs Et qu'il creust les sages et meurs, Les vaillans tirast devers luy, N'en son conseil n'entrast nullui, S'il n'estoit appris en sagece, Prisast ceulx ou avoit proece ; (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 30)
[2] Pompee, qui toute ot conquise La partie d'Aise et acquise,Et toute celle grant contree Jusques en Ynde tres l'entree, Mis en paix et pors, et passages, Receup les fois et les hommages, Vers Arabe et puis vers Assire, Et vers Phenice, adont se tire, A si grant host qu'a peine creust Homme que tant de gent y eust. (CHR. PIZ., M.F., IV, 1400-1403, 22)
[3] s'a vendre fust, Cil seroit roy, qui m'en creust. (CHR. PIZ., Chem. estude P., 1402-1403, 142)
[4] C'est dommage, s'a Dieu pleust, Qu'en Dieu ne croit, car s'il creust Subhauciée fust sainte eglise, Qui par lui destruite est et mise Auques au nient. les fois et les hommages, Vers Arabe et puis vers Assire, Et vers Phenice, adont se tire, A si grant host qu'a peine creust Homme que tant de gent y eust. (Mir. st Sev., 1362, 189)
[5] T. Mais encore n'est ce pas possible que l'isnelité du ciel creust et enforçast tousjours perpetuelment, car ainsi le mouvement du ciel [seroit] infini et non determiné. (ORESME, C.M., c.1377, 424)
[6] Car se le ciel estoit meu demain plus tost que hui de la moitié de l'[isneleté] du jour de huy et que l'isneleté fust au jour de hui comme .II. et demain comme .III. et elle creust le tiers jour de la moitié de la premiere moitié et fust comme .III. et demi, et ainsi sans fin en adjoustant tousjours de jour en jour mendre degré d'isneleté selon proporcionalité soudouble, il est certain que l'isneleté du ciel ne attaindroit onques en temps du monde siques a isneleté double; (ORESME, C.M., c.1377, 426)
[7] (16.2) Emprés que celle trouble tempeste fut passee et la clere lumiere fu ou monde tornee, le juvence romaine, ja ce fust que elle creust bien aus peres qui erent prés de lui, qui disoient qu'il avoient veu que il avoit esté ravis en ciel par la tempeste, nientmains, la ou elle vit la see royal voide, fu elle ferue de paour et de creynte et se tint aucun temps en duel et en silence. (BERS., I, 1, c.1354-1359, 25)
[8] (30.2) Lors a li roys des princes des Albains ordenés en peres et en senatours, afin que le senat creust a son endroit, et i a adjoins et esleus ceus que on disoit Tullies, Servilios, Quincios, Geganios, Curacios, Cloelios. (BERS., I, 1, c.1354-1359, 51)
[9] Et ainsy le feist saint Pol : pour ce que les faulz apostres le vouloyent debouter comme ung homme sans auctorité, affin que on ne le creust de riens, il fut contraint de dire par quelle et de quelle auctorité il preschoit l'Evangile et la foy qui luy estoit revelee. (GERS., P. Paul, a.1394, 502)
[10] Si requeroit que la Court l'eust pour excusé et ne creust point telx paroles, en soy offrant à icelle Court et en recommendant soy et ses besoignes. (BAYE, I, 1400-1410, 187)

18 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre