C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de croiz dans 7FMR 
135 attestations 
 Page /14 

[1] La chappelle du Palays à Paris souvent visitoit, et, aux festes années, le service à grant solempnité celebroit devotement, aloit ou noble oracle, oùsont les dignes reliques, et à grant devocion baisoit, et, de sa propre main, le jour du grant venredi, au peuple demoustroit la vraye croiz ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 94)
[2] et à la perfin fu determiné et dit que, sauve toutes raisons d'Escripture Sainte ou theologie, n'estoit point neccessaire à la perfection et enterinité du corps ressuscité de Jhesu-Crist ravoir tout le sang respandu en l'arbre de la croiz, et devotement se peut croire que pour la devocion de ses amis, dont il n'est point de doubte que le jour de sa Passion devotement en recueillirent, en laissa sus terre. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 96)
[3] Toutesfoiz je croiz que, s'il eust esté coulpable d'ung tel cas que d'avoir voulu bailler le chasteau de Milan à l'empereur (lequel y pourroit pretendre droit comme empereur et aussi comme duc d'Autriche, car ceste maison y querelle quelque chose), il ne luy eust point pardonné. (COMM., III, 1495-1498, 17)
[4] Mais quant le vray amoreux part de son pavillon tout armé comme il doit estre, garny de sa pavesine et de tous ses bastons que sur lui il doit porter, lors fait le grant signe de la croiz, puis baise sa banerolle; (LA SALE, J.S., 1456, 33)
[5] Encores veul et vous commande que amez et vous recommandez a la tresbenoite vraye croiz sur laquelle pour nous sauver Nostre Seigneur fut mort et passionné, que est nostre vray signe et deffense a l'encontre de tous nos ennemis et mauvais esperilz. chose), il ne luy eust point pardonné. (LA SALE, J.S., 1456, 36)
[6]Encor veul et vous commande que pour quelconques compagnie de roy, de royne, de seigneurs et de dames, ou que vous soiés, soit par champs, par villes, par maisons, quant vous verrez les ymaiges de Nostre Seigneur, de Nostre Dame, en quelque façon qu'ilz soient, -- aussi de la croiz, des anges, des sains et saintes ausquelz aiez vostre devocion -- que pour honte du parler ne du penser de gens vous ne laissiés a oster vostre chapperon, chappel ou barrecte de sur vostre chief se vous l'y avez, et si non que de vostre cuer les saluez. (LA SALE, J.S., 1456, 41)
[7] -- "Et quant au surplus qui touche vostre personne, je veul et vous commande que tous les matins quant vous leverez et tous les soirs quand vous coucherez vous vous signez enfaisant le signe de la croix bien parfaitement, et qu'elle ne soit ne par tors ne par biaiz ainsin que vous ay dit et que ces diaboliques caractes sont, et a Dieu et a Nostre Dame et a la vraye croiz et a vostre bon ange et a tous sains et saintes voz advocas vous recommandez. (LA SALE, J.S., 1456, 43)
[8] Mais quant il fut a cheval sur son destrier il demanda sa bannerole et en fist un grant signe de la croiz en disant sadicte beneisson que Madame lui avoit enseignie comme dit est. (LA SALE, J.S., 1456, 114)
[9] Alors Saintré, qui sa bannerolle tenoit, recommença a faire le signe de la croiz et par trois foiz sa beneisson dire. (LA SALE, J.S., 1456, 115)
[10] Alors Saintré, comme le commenceur et entrepreneur et non mie appellant, fut a cheval le premier, faisant de sa bannerolle le vray signe de la croiz en disant sadicte beneisson, et le surplus par la façon qui s'ensuit. (LA SALE, J.S., 1456, 122)

135 attestations 
 Page /14 
Fermer la fenêtre