C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de deissent dans 7FMR 
28 attestations 
 Page /3 

[1] Et pour esbatreS'ala un peu en leur parler embatre Et demanda a trois d'eulx ou a quatre, Pour les faire joyeusement debatre Entre les dames, Que lui deissent verité, sur leurs ames, Sans en mentir pour hommes ne pour fames, Si chier qu'ilz ont d'eschever honte et blasmes, Comme loyaulx: S'en amours a biens et plaisirs si haulx Et d'autre part dueil et mortelx assaulx, Duquel y a plus? (CHART., D. Fort., 1412-1413, 163)
[2] Et Dieu scet se mains avenusSont a leur entente par triche, Et se maint beau don noble et riche Ont donnez a leurs adversaires, Ou advocas, ou commissaires, Affin que tout ne deissent mie, Ou qu'ilz eussent lengue endormie A deposer contre eulx le voir De ce qu'ilz pouoient savoir ! (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 58)
[3] "S'un petit hault contre eulx parlassent, Ou leur denree ne donnassent, Pour tel marchié, comme il leur pleust, Deissent que faulceté y eust. (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 59)
[4] Dont je vi bien a leur devis Qu'a l'une ne vouloient plaire, Pour a l'autre dame desplaire, Combien qu'a la fin convenist, S'autre remede n'y venist, Que sanz flechir le voir en deissent. (CHR. PIZ., Chem. estude P., 1402-1403, 259)
[5] Si diray pour response, sauvant la verité, que ad ce ne m'a meueaucune adulacion, n'espoir que pour ce eusse leur grace, mais, comme desir me menast de bien et deuement acomplir l'oeuvre emprise, c'est assavoir : de la louenge du sage roy Charles par deligent informacion enquerir, à ce propos, ce que ne sceusse de moy-meismes et qui expedient savoir m'estoit, m'a semblé pertinent à la matiere ramentevoir son tres excellent noble et digne parenté, mais, comme de ce ne sceusse de moy parler fors à l'adventure et non vivement, me soye informée deligement de chascun de eulz par ceulz, qui plus les frequentent, et qui mieulx le doivent sçavoir, sages, dignes de foy, et leur desclairant la cause qui me mouvoit, et priant, à celle fin que en mon traittié n'eust mençonge, me deissent pure verité de leurs fais dignes d'estre ramenteus, et leurs meurs louables et condicions ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 180)
[6] L'abbé et le convent pria affectueusement que en present deissent à Dieu recommendacion des ames de ses bons seigneurs et dames, qui là gisoient, laquelle chose fu faitte. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 96)
[7] Mesmement encore ceste oppinion a esté nagaires d'aucuns renouvellee, non pas qu'ilz deissent l'eaue plus noble ne si noble que Dieu, comme yceulx premiers firent, maiz sans fiction aucune ilz la disoient et affermoient estre premiere et aussi la derreniere des choses de ce monde, car meismes ilz la mettent premiere que le ciel. (CHR. PIZ., Avision R.D., 1405, 64)
[8] et quelque amour qu'ilz eussent a messire Enguerrant, tenir ne se pouoient que ilz ne deissent de Saintré que vraiement il estoit bien la monjoye et l'adresse de tout honneur et de humilité. (LA SALE, J.S., 1456, 129)
[9] Et commanda que, quant il seroit mort, que ses os fussent getéz en la mer a fin que ses gens se reputassent et se deissent estre frans et quites de leur jurement et avoir pooir de muer ses lois. (FOUL., Policrat., IV, 1372, 55)
[10] Et quant il vit ce, il cuidoit quil deissent voir. (6203, 308)

28 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre