C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de deservi dans 7FMR 
30 attestations 
 Page /4 

[1] Et comme ce soit et ait esté constume à mains princes et hommes poissans, prendre trop excessive amour et familiarité à aucun de leurs serviteurs plus que à nulz des autres, sanz aucune vertu, qui fust en eulz, mais par pure volenté, sanz que plus que aultres l'eussent desservi, comme en pluseurs hommes soit fole largece, laquelle est vice desplaisant à Dieu, qui ne veult mie que ceulz soient grandement meritez, qui ne le valent ne n'ont deservi, par quoy il conviegne que les dignes et vertueulz aient souffraite et soient indigens et mal meritez, et autressi pour fole largece acomplir convient faire souventes fois maintes extorsions non deues, car autrement ne se pourroit fournir la superfluité de l'omme prodigue, qui est à dire fol large, si n'est nulle largece vertueuse, se le terme de raison et discrecion n'y est bien gardé ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 100)
[2] Pour ce vous pri, douce dame, se j'ay Riens deservi, que vous, pour ma grief peinne, Ne me soiés de vostre amour lonteinne. plus que à nulz des autres, sanz aucune vertu, qui fust en eulz, mais par pure volenté, sanz que plus que aultres l'eussent desservi, comme en pluseurs hommes soit fole largece, laquelle est vice desplaisant à Dieu, qui ne veult mie que ceulz soient grandement meritez, qui ne le valent ne n'ont deservi, par quoy il conviegne que les dignes et vertueulz aient souffraite et soient indigens et mal meritez, et autressi pour fole largece acomplir convient faire souventes fois maintes extorsions non deues, car autrement ne se pourroit fournir la superfluité de l'omme prodigue, qui est à dire fol large, si n'est nulle largece vertueuse, se le terme de raison et discrecion n'y est bien gardé ; (MACH., L. dames, 1377, 125)
[3] Et seront dedens ce livre li bien fait ramenteu de ceuls qui l'ont deservi, de quel pais et nation que il soient. (FROISS., Chron. D., p.1400, 35)
[4] Li dis chevaliers se consilla as aultres barons et chevaliers, et raporta par plainne sieute que il avoient bien mort deservi selonc la prise et la teneur de pluisseurs oribles fais que il avoient la oy recorder; (FROISS., Chron. D., p.1400, 86)
[5] Et avoient deservi par la diverseté de lors fais a estre justichiet en trois manieres, c'est assavoir premiers trainnés, et puis decolés, apriés pendut a un ghibet. (FROISS., Chron. D., p.1400, 86)
[6] Se li chevalier servent le roi d'Engleterre et il soient pris parbataille, son service faisant, ils n'ont pas pour ce deservi mort, mais tenés les et si les rançonnés courtoisement, ensi que gentilhonme font l'un l'autre, car sus celle entente et pour ensi a faire, les vous ai je donnés. (FROISS., Chron. D., p.1400, 551)
[7] " MesireGautier respondi et dist: " Je n'ai pas deservi a recevoir dou roi de France si grans dons; (FROISS., Chron. D., p.1400, 759)
[8] et ceuls de la nation de Calais on fera morir, car bien il l'ont deservi. (FROISS., Chron. D., p.1400, 840)
[9] Sire roy, Mahon qu'avez com Dieu servi Vous ottroit qu'aiez deservi S'amour avoir! si grans dons; (Mir. Clov., c.1381, 215)
[10] Sache que n'az deservi mort, Mes il l'ont pandus a tort. (Pass. Autun Roman F., c.1400-1500, 208)

30 attestations 
 Page /4 
Fermer la fenêtre