C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de disans dans 7FMR 
154 attestations 
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[1] Lors mesdisans En parleront et seront voir disans; (CHART., D. Fort., 1412-1413, 188)
[2] Pour non les faire voir disans, Reffus a ses chasteaulx bastiz, Car ilz ont trop mis puis dix ans Le païs d'Amours a pastiz. (CHART., B. Dame, 1424, 359)
[3] Et tu celestiel Ysaie qui en la loy de Moyse eubz esperit crestien et sembles mieux escripveur d'Evangile que annunciateur de prophecie, descripsis clerement ceste demonstrance en la persecution que tu predisis sur Egypte, laquelle l'abbé Joachin et autres saintes persones ont depuis exposé pour France, disans ainsi en la persone de la divinité: " Je amatyray vostre cueur dedens voz entraillez, et precipiteray vostre conseil, et mettray en vous esperit tournoyant, variable et sans constance, et vous feroy errer comme homme yvre, qui pert le savoir de soy conduire et la vertu pour soy soustenir. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 79)
[4] Et pour tant fist il ouverture en disans que bien feust venu le flael de Dieu. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 146)
[5] ITEM, Thore, Dathan, et Abiron, qui estoient trois des plus sedicieurs du peuple, orent envie sur leur prince Moyse et de ce que il avoit seigneurie sur le peuple, eulx disans plus sains et mieulx dignes de gouverner que lui. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 129)
[6] Car Merlin et Sebile et Bede, Plus de Vc ans a la virent En esperit, et pour remede En France en leurs escripz la mirent, Et [leurs] prophecies en firent, Disans qu'el pourteroit baniere Es guerres françoises, et dirent De son fait toute la maniere. (CHR. PIZ., J. d'Arc, 1429, 34)
[7] et bien nottera lesquelx diront mieulx, et par la meilleur consideration et avis et qui lui apparront les plus sages et de la plus vive opinion, et aussi nottera la diversité des opinions, quelz causes et quelz raisons pourroit mouvoir les disans, et ainsi en toutes choses sera avisee. (CHR. PIZ., Trois vertus W.H., c.1405, 49)
[8] Les meurs que chevalier avoir Doit, Valere le fait savoir : Honnestes, chastes, voir disans, Droituriers et non mesdisans Et eulx bien garder de luxure. (CHR. PIZ., Chem. estude P., 1402-1403, 186)
[9] J'ay, comme dit est, filles bonnes et mauvaises, voir disans et menterresses. (CHR. PIZ., Avision R.D., 1405, 57)
[10] Car, comme telz renommees viennent et sourdent communement, et souvent a tort, par grant acointance et frequentacions les personnes ensemble ou par conjectures et couleurs voirs semblables - mais je te jure m'ame que ycelui ne me congnoissoit ne ne sçavoit qui j'estoie, ne oncques ne fu homme ne creature nee qui en publique n'a privé me veist soubz toit n'en lieu n'en place ou il fust, car mon chemin ne s'i adonnoit ne n'y avoie que faire, et de ce me soit Dieux tesmoing que je dis voir -, et comme selon l'estre de sa personne et de la moie ne se puet bonnement tel chose faire ne n'estoit voir semblable ne nul n'avoit couleur de le penser, me suis mainte fois esmerveillee dont telz parolles sourdre pouoient, lesquelles estoient portees de bouche en bouche disans : «je l'ay ouy dire». (CHR. PIZ., Avision R.D., 1405, 104)

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