C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de division dans 7FMR 
179 attestations 
 Page /18 

[1] Si te dy que tes rumeurs et particulieresaffections, tes mençongieres paroles et ta legiere creance, ont mis sur toy ceste tresamere division. (CHART., Q. inv., 1422, 26)
[2] Par toy et par les partiz que tu as choisiz folement et soustenuz de obstinee voulenté est ceste guerre sourse et aggravee, et n'as oncques cessé jusques a ce que ta parfaicte paix a esté troublee et muee en trescruelle division. (CHART., Q. inv., 1422, 27)
[3] En plus grant l'exemple en est cler, car nous avons quis division en nous mesmes pour trouver mutacion de gouvernement entre nous, et d'entre nous l'avons de rechief mis dehors de nous, et de hors nous contre nous. (CHART., Q. inv., 1422, 30)
[4] Plaise a Dieu que ainsi nous en puisse avenir, et si fera il s'en nous ne tient, car quelque mal que nous souffrons pour nostre pechié et la division d'entre nous, François, qui accroist la force de l'adversaire, on voit clerement que ses pertes ont esté et sont grandes et ses dangiers merveilleux, et, se nous savons mectre paine a le saigement grever et avoir pacience de souffrir, trop plus legiere chose est a nous, si fortunez que nous sommes, de le dechacier que a lui, si exaucié comme il cuide, de nous conquerir. (CHART., Q. inv., 1422, 36)
[5] Or est ainsi que d'oultraige et de desordonnance vient murmure, de murmure rumeur et de rumeur division et de division desolation et esclandre. (CHART., Q. inv., 1422, 38)
[6] Or est ainsi que d'oultraige et de desordonnance vient murmure, de murmure rumeur et de rumeur division et de division desolation et esclandre. (CHART., Q. inv., 1422, 38)
[7] O guerre d'ennemis et division d'amis, discords de royaumes et batailles civilles et plus que civilles au dedans des cités et des seigneuries, par vous est mis le joug de servitude sur les treshaultes puissances, par vous est donné a cognoistre aux hommes mortelz que sur eulx regne Dieu immortel, qui l'orgueil de leur fier povoir peut reprimer et asservir a mendre de soy et la vanité de leurs grans habondances chastier et ramener a indigence et necessité. (CHART., Q. inv., 1422, 46)
[8] La tierce enseigne estoit une couronne d'or a XII florons riches arrengés par ordre selon leur dignité, dont les ungz estoient si haulx qu'ilz trespercoient les cieulx, les aucuns moyens, lez aultres plus bas, selon que la divine ordonnance les y assist par divers regars, ainsi que la division de l'eschelle qui apparut a Jacob le figura jadis, de laquelle aucuns eschelons passoient lez cieulx, les autres touchoient a la terre, et les tiers moyennement entre deulx. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 27)
[9] Certes en cest aage semble bien estre consummee la division que la rayne Sabine monstra a Chilperic, pere de Clovis, sur la generation des Françoys, dont je me raporte au texte de voz croniquez que vous devez lire et sçavoir entre autres hystoires, se a negligence ne tient. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 83)
[10] Dame qui portes en toy lez dignités figuratifvez du Saint Esperit, et par sainte simplicité colombine as vertu de divin message a confermer lez creatures en congnoissance du Createur, langue et parolle tresperçans plus que glaives agus pour pervenir jucquez a la division de l'ame joincte au corps sencitivement et de l'esperit eslevé a Dieu par espirituelle graceet feu embrasé de vraye amour et crainte de celuy qui nous appella de son amitié pour soy enamourer de nous le premier, ce que nous est advenu me donne a present moins de poix a porter; (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 85)

179 attestations 
 Page /18 
Fermer la fenêtre