C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de efficace dans 7FMR 
27 attestations 
 Page /3 

[1]à mon premier propos, tres noble dame, pour ce que les paroles dittes et venues de moy pourroient estre de trop petite efficace au regart de ta grant douleur en te demoustrant et ramentevant matiere de pacience, te plaise au fort vouloir adjouster foy à la Sainte Escripture et à ce que les glorieux dotteurs et maints sages atteurs ont dit, tant d'avoir pacience es choses adverses, que Fortune livre par diverses aventures, comme de la gloire et beneurté de ceulx qui meurent en grace, entre lesquelz bien mors, ma tres redoubtée dame, povons par les signes catholiques et vraies conjettures, qui de ce nous ont fait demoustrance, comprendre ceulx dessus dis, lesquelz nature et pitié filiale et fraternelle te fait tant plaindre. (CHR. PIZ., P.V.H., 1416-1418, 19)
[2] tout ainssi comme une pierre precieuse, digne et fine et de grant chierté on envelope en or, en esmail ou drap de soye et souefves odours, est bien raison que lajuste veritable narracion de ses dignes meurs soit fleurettée de memoires proffitables et de digne efficace. et à ce que les glorieux dotteurs et maints sages atteurs ont dit, tant d'avoir pacience es choses adverses, que Fortune livre par diverses aventures, comme de la gloire et beneurté de ceulx qui meurent en grace, entre lesquelz bien mors, ma tres redoubtée dame, povons par les signes catholiques et vraies conjettures, qui de ce nous ont fait demoustrance, comprendre ceulx dessus dis, lesquelz nature et pitié filiale et fraternelle te fait tant plaindre. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 9)
[3] et d'or en avant nous convient entrer en autre matiere plus ponderant et de plus grant efficace. esmail ou drap de soye et souefves odours, est bien raison que lajuste veritable narracion de ses dignes meurs soit fleurettée de memoires proffitables et de digne efficace. et à ce que les glorieux dotteurs et maints sages atteurs ont dit, tant d'avoir pacience es choses adverses, que Fortune livre par diverses aventures, comme de la gloire et beneurté de ceulx qui meurent en grace, entre lesquelz bien mors, ma tres redoubtée dame, povons par les signes catholiques et vraies conjettures, qui de ce nous ont fait demoustrance, comprendre ceulx dessus dis, lesquelz nature et pitié filiale et fraternelle te fait tant plaindre. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 136)
[4] mais ainsi comme je proumis cy devant, encore attribuant à sa digne personne, ma desreniere conclusion sera de sapience aucunement, si comme les autteurs le desclairent, et ne sont mes paroles, mais celles d'Aristote en sa Methaphisique, et tout soient ellesà l'entendement des non expers aucunement estranges, toutefois sont elles de grant efficace à qui l'entendement y applique. es choses adverses, que Fortune livre par diverses aventures, comme de la gloire et beneurté de ceulx qui meurent en grace, entre lesquelz bien mors, ma tres redoubtée dame, povons par les signes catholiques et vraies conjettures, qui de ce nous ont fait demoustrance, comprendre ceulx dessus dis, lesquelz nature et pitié filiale et fraternelle te fait tant plaindre. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 158)
[5]»De celle benoite Trinité ung petit parlons pour plus grant efficace selon les ditz des saints docteurs. (CHR. PIZ., Avision R.D., 1405, 138)
[6] Vecy Martin, lequel est parvenu A recevoir de l'empereur la grace Et, oultre plus, chevalier devenu, Qui chose n'est de petite efficace. (LA VIGNE, S.M., 1496, 180)
[7] Seigneurs, de moult grant efficaceDonnez nous paix sans plus actendre Et que chascun preigne sa place Au mieulx qu'il pourra, sans mesprandre. (LA VIGNE, S.M., 1496, 217)
[8] Et affin que tout se parface Et soyez crestïens parfais, Du sainct baptesme l'efficace, Affin de purger voz meffais, L'exaulsement et les effects Aurez comme avez fait requeste Doncques tous, par ditz et par faitz, Recevez ce grant don celeste IN NOMINE PATRIS ET FILII ETC.. (LA VIGNE, S.M., 1496, 442)
[9] D'esbatement on lui fist plus de mille Tant qu il n'y a serviteur ne famille Qui de present encores ne s'en sente, Et plus eust fait, s'efficace puissante Eust digeré l'effect de ses vertus, Mais toutesfois, selon les estatuz Du petit lieu plaisir on attenta, Tant que le roy moult bien s'en contenta. (LA VIGNE, V.N., p.1495, 145)
[10] Le vendredi, troiziesme de juillet, Il se partit aprés la messe ouye Et commença fierement et de het D'entrer aux Arpes en belle compaignie, Laquelle estoit de bons François garnye, De gens de bien et de grant efficace. (LA VIGNE, V.N., p.1495, 279)

27 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre