C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de excedent dans 7FMR 
9 attestations 
 Page /1 

[1] Et puet touchier en ceste matiere le grant pechié et mal que est à prince de prendre plus que raison sur son peuple, de la quelle chose puet estre certain cellui ou ceulx qui y excedent et passent les mectes de droit et tous ceulx qui le conseillent que Dieu ne laira sans grant pugnicion comme il soit inmuable et son estableté aussi ferme que elle estoit ou temps du roy Roboan, dont devant est dit, lequel il pugny si griefment pour cause de sa convoitise de prendre plus que raison sur le peuple qu'il en perdi sa seigneurie. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 151)
[2] Et si qu'om retient l'appetit Sanz trop vouloir ne po mangier, Afin qu'om ne chée en dangier De phisique par l'excedent, Doit on aussy par consequentSon estat moien retenir, Sanz trop lever ne trop fenir Selon le gré de son linaige, De son sens ou son vassellage, Afin qu'on ait par ce moien Ce qu'om doit, sanz trop fort loyen; (DESCH., M.M., c.1385-1403, 297)
[3] Et aucune foizloons nous ceuls qui en ce excedent, et disons que ilz semonstrent hommes ou vaillans ou puissans. (ORESME, E.A., c.1370, 174)
[4]Et selon toutes teles circonstances ou aucunes superhabundent et excedentles desactrempéz, c'est quant il se esjoïssent d'aucunes choses dont il neconvenist pas soy esjoïr et qui sont laides et a haïr. (ORESME, E.A., c.1370, 224)
[5] Et donques ceulz qui en rire en jouersuperhabondent et excedent sont appelés bomoloches. (ORESME, E.A., c.1370, 270)
[6] Et donques se les accions politiqueset les accions appartenantes a batailles ou guerres excedentet sont devant toutes accions qui sont selonvertus morales et les passent en biauté et en grandeur. (ORESME, E.A., c.1370, 521)
[7] Et a esté par deliberation des Chambres, presens les maistres des Requestes, pour la grant priere pluseurs fois faicte, tant de la Royne que de monseigneur de Guienne, ainsné filz du Roy,etatis de XVJ ans ouenviron, disans que c'estoit la premiere requeste que ceans avoit faicte et a eu pour contemplation d'aucuns de ses serviteurs, deliberé par la plus grant partie des seigneurs desd. Chambres, excedent l'autre partie in duobus, que sans faire scrutine, en obtemperant à la requeste dudit duc, l'en pranroit maistre Thiebaut de Vitri, licencié en droit canon, comme l'en dit, et né de Paris. (BAYE, II, 1411-1417, 93)
[8] Non inanicion, ne nulle des autres choses, s'elles excedent la trempancede nature, n'est bonne. fois faicte, tant de la Royne que de monseigneur de Guienne, ainsné filz du Roy,etatis de XVJ ans ouenviron, disans que c'estoit la premiere requeste que ceans avoit faicte et a eu pour contemplation d'aucuns de ses serviteurs, deliberé par la plus grant partie des seigneurs desd. Chambres, excedent l'autre partie in duobus, que sans faire scrutine, en obtemperant à la requeste dudit duc, l'en pranroit maistre Thiebaut de Vitri, licencié en droit canon, comme l'en dit, et né de Paris. (SAINT-GILLE, A.Y., 1362-1365, 58)
[9] Pensant en moy et premeditant à qui je pourrois ce present livre dedier et adresser, ma tres chiere dame, l'oeil de juste raison a regardé la resplendeur des vertus qui en vous sont infuses, si habondantement que toutes autres transpassent et excedent, tant soit la fleur de leur honneur et gloire pullulante sus le germe de l'acroissement de tous incomparez merites, tout ainsi que le verd therebinte plus amplement sur tous arbres ses branches et raimeaulx dilate. (S182, 7)

Fermer la fenêtre