C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de exceder dans 7FMR 
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[1] Combien que avec ces choses donne assez licence nature, raison et droit que en jeux et esbatemens puist on parler de choses joyeuses et liées, mais que on si garde de exceder et passer mectes de raison ou trop par quoy folles ou mal honnestes parolles y puissent survenir. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 170)
[2] Dont te fault il vroye cognition, Conduyte et mise par tel condicion, Que ne souffres quelque sedicion Par demesure, Car Attrempance qui faict tout par mesure Te guydera, com celle qui mesure Et compose l'appetit et l'asseure, Sans exceder. (MESCHIN., Lun. princes M.-G., c.1461-1465, 80)
[3] Et premierement, si comme devant dit est, il ne sont pas partout, mais de chascun est certaine quantité de lieu ou d'espace laquelle il ne peut exceder ou estre en plus grant par la vertu que il a [des] sa creacion ou de sa nature, ne sans divin miracle, combien que, par aventure, il puisse bien estre en mendre. (ORESME, C.M., c.1377, 288)
[4] Et il est ainsi, car aussi comme il n'est pas possible de dire une chanson ou de aler a un lieu en quelcunque temps tant soit petit, mais est de chascun tel fait le temps determiné que l'en ne peut exceder en isneleté ne faire tele chose en mendre temps, donques n'est il pas possible que le ciel soit meu ainsi que il face un circuite en quelcunque temps. (ORESME, C.M., c.1377, 426)
[5] Car de quelzconques habiz et de tous mouvemens et operacions desquelz il n'est nulle superhabondance du meilleur, c'est a dire, en quoy l'en ne puet trop exceder, de tous telz habis ouoperacions, la delectacion est telle que l'en ne peut en elle exceder par superhabondance. temps, donques n'est il pas possible que le ciel soit meu ainsi que il face un circuite en quelcunque temps. (ORESME, E.A., c.1370, 407)
[6] Car de quelzconques habiz et de tous mouvemens et operacions desquelz il n'est nulle superhabondance du meilleur, c'est a dire, en quoy l'en ne puet trop exceder, de tous telz habis ouoperacions, la delectacion est telle que l'en ne peut en elle exceder par superhabondance. temps, donques n'est il pas possible que le ciel soit meu ainsi que il face un circuite en quelcunque temps. (ORESME, E.A., c.1370, 407)
[7]et vertu est entre exceder et deffaillir. (ORESME, E.A.C., c.1370, 162)
[8] Extremes ou extremités en cest propos,ce sont les choses qui sont hors du moien, une en exceder et en pluset l'autre en defaillir et en moins. (ORESME, E.A.C., c.1370, 167)
[9] Senz exceder et senz deffaillir, et ditverité ne plus ne moins. (ORESME, E.A.C., c.1370, 268)
[10] Decliner a la destre partie est entendre trop fort et trop vehementement aus vertus et aus euvres de vertus, qui doit estre en mesure, et exceder en maniere et passer mesure. (FOUL., Policrat., IV, 1372, 74)

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