C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de faintement dans 7FMR 
9 attestations 
 Page /1 

[1] Mais il convendra que celle dicte bonne chiere soit ordonnee et menee par tel sens et si rassissement que nul ne puist apercevoir que faintement le face, car se une foiz estoit trop grande et autre foiz a yeulx felons - si comme le cuer que on voit bien que le ris en yst a force -, tout seroit honny. (CHR. PIZ., Trois vertus W.H., c.1405, 63)
[2]» à l'autre article, que pourroient dire que je deusse avoir attendu après leur mort, etc., je respons que taire vertu et bienfait, où qu'il soit veu et aperceu, devroit estre reputé comme raim de envie ou reprimacion de salutaire exemple, et quoyque on die louer autrui estre flaterie, ce ne peut estre, car verité dire du bien d'autrui, où que elle soit ditte, et par especial en exalcement de cellui ou ceulz en qui vertu est trouvée, n'est adulacion et ne doit estre reputée flaterie, laquelle n'est aultre chose fors faintement par mençonge louer aultrui par controuvées blandices, lesquelles ne sont point là où verité est ditte, quel qu'en soit la louenge ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 183)
[3] Maugré mon cuer, contre mon sentement, Dire me font que j'ay aligement De bonne Amour Ceaus qui dient que j'ay fait faintement Mes chans qui sont fait dolereusement Et que des biens amoureus ay souvent La grant douçour. (MACH., Motés, 1377, 509)
[4] La premiere choseque ung bon entendement doit avoir c'est desir de bonne renommee, car qui desire bonne renommee il sera renommé, exaussé et glorieux, et qui faintement la desire il sera par infamie confondu; (JUV. URS., Loquar, 1440, 374)
[5] Quant Famius ot parlé a sa femme, il s'en parti et s'en revint a son filz, si lui monstra moult grant semblant d'amour et le prist par la main et s'assirent eulx deux sur un tapis et puisle commença a chastïer faintement pour le decevoir et lui dist: "Beau filz, laisse ta folie, et entend a bien et a honneur, et fay les euvres que frans homs doit faire, et laisse ton mauvais usage si feraz que sage: que as tu ores a faire de marchander ne de toy entremettre de chose dont tu ne scés? (Bérinus, I, c.1350-1370, 35)
[6] E se ay je bien dit de lui ou d'un autre je l'ay dit faintement et par faintise, et toutesvoies m'en suis je loué; (Ménagier Paris B.F., c.1392-1394, 27)
[7] se prononce imparfaitement et faintement, lors la sillabe qui est terminee en tel voieul est appellee feminine. (7006, 142)
[8] Bien est vray que Lactance ou secont livre de ses hystoires ou .IXe. chapitre dit que poetrie fut trouvee des sages de Romme, les quelz n'osoient clerement ne entendiblement reprenre les meffais et les vices des Rommains, et pour tant ilz se mirent a parler faintement et couvertement, et trouverent pluseurs fictions, comme il appert en leurs livres. (7006, 149)
[9] Touteffois aucuns dient que cestui ne eut pas celui surnom de Seculo , mais que ce fut ung autre qui vint après lui et autres dient que cestui prenostica la destrucion, tant des Troyens que des Grecz, car, après l'exil de Troye, les Grecz presque tous perirent, tant par mer que par autres infortunes, et fut l'entreprinse infelixe de laquelle nul n'emporta prouffit, mais grant dommage , mais il entend parler de la derriere destruction en laquelle [Nauplius], pere de Palamedes, fit perir IIc nefz par feux faintement faiz. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, 33)

Fermer la fenêtre