C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de gestes dans 7FMR 
37 attestations 
 Page /4 

[1] Toutes voies pour appliquer a mon intencion principale, vueil soubz briefté declairer les gestes et contenances de ceste dame. (CHART., Q. inv., 1422, 9)
[2] Si sont la escriptes les gestes Des grans princes et les conquestes De tous les regnes, qu'ilz acquistrent ; (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 101)
[3] Comme il aviengne de commun cours que faveur à soy meismes ou envie avugle et destourne l'omme à jugier au vray de l'autrui chose quelque bonne ou belle qu'elle soit, ne en semer louenge doit doncques estre creu, comme il me semble, quant il avient que estrangiers certiffient autre contrée que la leur estre magnifique et de grant auctorité, et par especial gent qui sur tous se prisent, pour ce le di que non obstant fussent ceulx de Romme haultains sur toutes nacions du monde, et que riens ou peu ne leur sembloit de value fors eulx, neantmoins, il est temoigné es gestes de Julius Cesar, si que au latin cy dessus est dit, que se France estoit aunie ensemble et sans division seroit puissant à resister contre tout le monde. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 118)
[4] La sera servie selon qu'il affiert a tel estat, et tandis que l'assiete durera, selon la belle ancienne coustume des roynes et des princepces, aura un preudomme en estant au chief du dois qui dira dictiéz d'anciennes gestes des bons trespasséz, ou d'aucunes bonnes moralitéz ou exemples. (CHR. PIZ., Trois vertus W.H., c.1405, 50)
[5] servie estoit de gentilz hommes de par le roy à ce commis, sages, loiaulz, bons ethonnestes, et, durant son mengier, par ancienne coustume des roys bien ordennée, pour obvier à vagues et vaines paroles et pensées, avoit un preud'omme en estant au bout de la table, qui, sanz cesser, disoit gestes de meurs vertueux d'aucuns bons trespassez. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 56)
[6] Et est certain que en cellui temps et depuis, es ans que les anciennes hystoires ont esté escriptes, comme il appert es passées gestes, tous les hommes à cheval suivans les routes estoient appellez chevaliers, et encore ainsi au jour d'ui pevent estre appellez, en descripcion d'armes traittées en livres, tous nobles poursuivans ycelles. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 115)
[7] mais à quoy feroy plus long conte, qui ne seroit au propos de ma matiere, et fors prolixité dire, lesquelx chastiaulx, comment et quelz besoignes ot celle année aux Anglois le dit conestable, lesquelles choses sont coustumes et manieres de polir gestes et romans, qui n'est selon l'ordre de mon entente, qui singulierement est louer ce qui fait à louer, en prouvant la verité par les fais particuliers touchier en bref, revenant au propos de mon objett, et qui plus vouldra trouverà l'estendue sus ceste matiere, le Livre des faiz du dit messire Bertran l'en fera sage. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 198)
[8] il sçavoit les gestes et batailles des princes et preux passez, et aucune fois les chantoit. fors prolixité dire, lesquelx chastiaulx, comment et quelz besoignes ot celle année aux Anglois le dit conestable, lesquelles choses sont coustumes et manieres de polir gestes et romans, qui n'est selon l'ordre de mon entente, qui singulierement est louer ce qui fait à louer, en prouvant la verité par les fais particuliers touchier en bref, revenant au propos de mon objett, et qui plus vouldra trouverà l'estendue sus ceste matiere, le Livre des faiz du dit messire Bertran l'en fera sage. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 49)
[9] Et commence la terre sa complainte a ses premieres gestes, c'est asavoir depuis l'aage qui s'appella l'age doré, ouquel les gens vivoient franchement et sans convoitise, et puis comment ce temps failli lors que les gens devindrent convoiteux et si tost que Rapine vint au monde, qui puet estre entendu par les fremis qui de leur nature sont convoiteux d'amasser. (CHR. PIZ., Avision R.D., 1405, 7)
[10] Et premierement lui dist comment ses gestes vindrent premierement des nobles Troiens, que Cristine appelle l'arbre d'or pour leur richece et noblece. (CHR. PIZ., Avision R.D., 1405, 7)

37 attestations 
 Page /4 
Fermer la fenêtre