C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de idoine dans 7FMR 
1 attestations 
 Page /1 

[1]Ly Rommain se sont avisé Et au conseil fu devisé Que bon leur seroit que refaicte, Rediffiee et parfaicte Fust Cartage, la noble ville, Qui moult idoine et tres abille Leur seroit a celle contree, Et bien y garderoit l'entree. (CHR. PIZ., M.F., III, 1400-1403, 263)
[2] Depuis qu'un homme est là rendu, Soit sage ou sot, ou peu idoine, Sans être ne rais ne tondu, Incontinent on le fait moine. (R014, 111)
[3] Faut aussi avoir esgard àla bonté du fien, car le bon fien doit estre serré de saison etreposé un an, s'il est plus vieil, tant moins en vaut : le fien meilleurde tous, est celuy de pigeon, puis celuy de l'homme principalements'il est meslé avec d'autres ordures et immondicesde la maison : car de sa nature il est trop chaud : apres, le fiend'asne, qui est le meilleur de tous fiens de bestial, parce queceste beste masche et mange lentement, dont elle digere mieuxet rend le fien plus confit et idoine à estre mis promptementen terre : apres cestuy, le fien de brebis : puis celuy des chevres :finalement de tous autres, comme chevaux, juments, etbeufs : le pire de tous est celuy de pourceaux, à raison de sagrand chaleur, par laquelle il brusle incontinent la terre. (CHARLES ESTIENNE, L'Agriculture et maison rustique, 1564, 99 v°)
[4] Au moyen de quoy je proteste et confesse franchement, que sans la lumiere de ton sainct Esprit je ne suis idoine sinon à pecher : par ainsi me despouillant de toute gloire, je veux qu'on sache de moy que s'il y a lumiere ou scintille de vertu en l'oeuvre prinse que tu as fait par moy, je la confesse à toy seul, source de tout bien. (S746, 168)
[5] Crée donc un coeur droit en nous, mortifie nous à peché : nous regenerant en homme interieur pour vivre à justice, en assujetissant nostre chair pour la rendre idoine aux actions de l'ame inspirée par toy, et que faisions ta volonté en terre, comme les Anges au ciel. (S746, 171)

Fermer la fenêtre