C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de passetemps dans 7FMR 
26 attestations 
 Page /3 

[1] Est ce par jeu ou passetemps Ou s'il vous en va en ce point? (CHART., D. Rev., a.1424, 308)
[2] AUTRE J'ay voulentiers oÿ parler d'amours Tousdis en bien, et enviz en mesdire, Et le parler m'en a semblé tousjours Un passetemps bien gracïeux pour rire; (CHART., R. Bal., c.1410-1425, 389)
[3] Aprés qu'il fut dedens la ville entré, Et qu'il eult print son repas nutritif, Pour passetemps, tantost luy fut monstré Ung robuste homme de la Poille natif. (LA VIGNE, V.N., p.1495, 157)
[4] Ce dict jour, aprés que le roy eult souppé, par maniere de passetemps, bien acompaigné de plusieurs gens de bien, il s'en alla jouer sur la greve, pres du pont du dict Moncaillier; (LA VIGNE, V.N., p.1495, 302)
[5]Chiere joyeuse et joyeux passetemps Temporiser faict chascun en ce monde, Mondain plaisir sans noyses ne contens Contente l'omme de lïesse parfonde, Et qui a guerre inutille se fonde, Fonder cuydant son emprise en bon tiltre, Tiltre d'onneur est force qu'il confonde, Confondant l'ost par mal hourdir ou tilstre. (LA VIGNE, Ress. chrest. B., 1494, 132)
[6] J'ay flac, j'ay patins, j'ay galoches, Je sonne les sainctz et les cloches,Bourbon tabutel et raillart, Et Saulveterre d'autrepart, Les deux eschinles et retour, C'est ce que je faiz tout le jour Par maniere de passetemps ; (ROBERTET, Oeuvres Z., c.1450-1500, 110)
[7] Et pour vous donner a cognoistre comment je suis venu en ceste temeraire et presumptueuse hardiesse et outrecuidance que de voloir escripre et mettre par ordre cest euvre, il est verité que un soir aprés souper, pour cause d'esbat et de passetemps es longues nuis entre le Noel et la Chandeleur derrain passé, je me transportay en l'ostel d'une assez ancienne damoiselle assez prez ma voisine, ou j'avoie acoustumé d'aler souvent deviser, car pluiseurs des voisines d'environ venoient illec filer et deviser de pluiseurs menus et joyeux propos dont je prenoie grant solas et plaisir. (Ev. Quen. I, c.1466-1474, 79)
[8] En ce temps, les gens de guerre de l'ordonnance du roy estans logez à Paris y firent de grandes cheres, et en lieu de passetemps y seduisirent plusieurs femmes et filles, qui par leur moien en laisserent et deguerpirent leurs mesnages et enfans, et les autres jeunes filles servans leurs maistres et services, pour suivre iceulx gens de guerre. (ROYE, Chron. scand., I, 1460-1483, 111)
[9] Or est bien le temps que je me boute ou temps oiseulx et plain de plaisances et de honnestes passetemps, et que je recite l'execution de cestuy noble pas crié et publié par tous les royaulmes et seigneuries chrestiens, affin de ramentevoir la chevallerie monstrée de tous les partiz, et aussi par maniere d'escolle et de doctrine aux nobles hommes qui viendront cy après, qui, peult estre, desireront de eulx monstrer et faire congnoistre en leur advenir comme leurs devanchiers, et de monstrer et faire reblandir leurs blasons en leur cotte d'armes estendue et couchée sur leurs corps, prestz et apparaillez de endurer la fortunetelle qu'elle, à la chasse et poursuitte de noblesse et de renommée, a accoustumé de se donner. (LA MARCHE, Mém., I, c.1470, 290)
[10] et pendant ce temps que le bon duc prenoit ses plaisances et honnestes passetemps, messire Nycolas Raoulin, son chancellier, messire Anthoine, seigneur de Cry, son premier chambellan, ne ceulx de son conseil, n'estoient pas oyseulx; (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 1)

26 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre