C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de profond dans 7FMR 
19 attestations 
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[1] et print le seigneur de Ternant une maniere de marche qu'il continua, que, au donner le coup, il mectoit le pied, en prenant sa marche, près d'ung pied de profond dedans le sablon. (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 71)
[2] et glissa le cop, et vint atteindre sur le cousté senestre, ung peu au dessus du faulx du corps, perça le harnois, et entra le fert très profond en la char dudit seigneur de Haulbourdin; (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 132)
[3] Si regarda faire les chevalliers nouveaulx et leur remonstra qu'il estoit à celle heure lieu et temps de gaigner honnorablement leurs esperons dorez et qu'il avoit choisi ung endroit sur les ennemis que la closture estoit de petite force, et le fossé peu profond; (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 238)
[4]3v) Lesquieulx roys, tous et plusieurs autres roys très crestiens comme vertueux, ont bien desiré scavoir ladicte science, ou au moins avoir en icelle gens expers, affin de plus paisiblement et glorieusement sçavoir regir, gouverner et conduire leurs subjectz et affaires et obvier aux inconveniens qui pevent survenir, et, ce qu'ilz en ont fait, ilz ne l'ont pas fait, sans sur ce en avoir grande et singuliere exemple de leurs majeurs predecesseurs, comme du roy Clovis, Bel Phelippe, Phelippe le Hardi et autres et des victorieurs empereurs et roys, qui devant eulx avoient esté, comme Alexandre le Grant, qui, en icelle science de astrologie par Aristote fut instruit et plusieurs roys d'Egipte, entre lesquieux y eut le tant prudent et renommé roy Ptholomée Pheludien qui voulut avoir aussi avecque lui les plus grans philosophes et astrologiens qu'il peut recouvrer sur la terre, pour en icelle science l'instruire et enseigner, et si très studieusement se y appliqua, qu'il y fut plus profond que nul qui devant lui ne après, ce croy je, aye esté ou soit et qu'il soit ainsi, en a composé plusieurs grans euvres et volumes que plus semblent divins que humains, et semblablement le preux et vaillant empereur de Romme Julles Cesar monstra bien comme il y estoit erudit et profont, quant, par disputacions et raisons astrologalles, il fist condescendre les Egipciens à son oppinion touchant la quantité des jours de l'an, lesquieulx il reduisit à trois cens soixante cinq jours et VI heures ou environ, desquieux il composa les bixes, et de ce ordonna XII moys, desquelz, en perpetuelle memoire de son nom, il nomma l'un et le plus cler jullet; (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, 3)
[5] neque justum est quod ii qui nunquam attingerint eos ipsos judicare presumant " , et, comme dit Aristote: " Nemo enim eorum que ignorat, bonus est judex " , car si le plus grant astrologien ou autre clerc en quelque science, et ce feust le plus profond qui oncques fut, venoit en leurs mains dire quelque chose plus qu'ilz ne scevent, ou qui fust contre leur oppinion, s'ilz veoient que par leurs raisons ne le peussent confondre ou de luy avoir le dessus, incontinent s'efforceroient lui faire oster sa liberté et faculté de soy deffendre et soubz umbre de dire: " Voire, nous sommes pour la foy ", lui feroient acroire qu'il aroit mengié le Deable, comme il est autreffoiz et nagueres advenu, mesmement ad ce noble conte Piccus de Merulla et autres, qui a esté tenu le plus grant clerc de la terre. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, 6)
[6] Cestui perquist et ensercha studieusement les natures et proprietez d'aucunes estoilles, desquelles estoit escript moult bresvement, et fut finablement moult profond astrologien. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, 21)
[7] Salomon aussi roy de Jherusalem, dessus mencionné, fut en ce temps et florit en sapience et prudence sur tous les roys du monde, lequel fut très profond en la science de astrologie, comme appert assez par plusieurs tables qu'il en composa pour adressier les navigans qui aloient querir les cedres et autres bois precieux pour le Temple, et aussi par ce qu'il appert ou texte de la Bible qui fait assez et grandement pour les jugemens d'astrologie, par especial ou Livre de Sapience ou VIIe et VIIIe chappitres, où il parle formellement de la science de astrologie, où entre autres choses dit: " Ipse enim dedit michi horum que sunt scienciam veram, ut sciam disposicionem orbis terrarum, et virtutes elementorum, inicium, et consummationem, et medietatem temporum, vicissitudinem permutationes, et commutationes temporum, anni cursus, et stellarum disposiciones, naturas animalium, et iras bestiarum, vim ventorum, et cogitaciones hominum, differencias virgultorum, et virtutes radicum. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, 38)
[8] Laostenes Lupalis, roy et filz de roy, bien moriginé toute sa vie, se adonna et vaqua à la science de astrologie et y fut si profond que en son temps ne fut le pareil; (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, 40)
[9]74v) bien comme il estoit profond en la science des estoilles. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, 89)
[10] Yginus, Xe pappe, natif de Athenes, lequel fut en ce temps grant en toutes sciences, par especial fut très profond en la science des estoilles, et monstre bien en ung sien livre qu'il a fait De spera celesti , ouquel il traicte des XLVIII ymages et de leurs estoilles qui sont en la VIIIe espere. Temple, et aussi par ce qu'il appert ou texte de la Bible qui fait assez et grandement pour les jugemens d'astrologie, par especial ou Livre de Sapience ou VIIe et VIIIe chappitres, où il parle formellement de la science de astrologie, où entre autres choses dit: " Ipse enim dedit michi horum que sunt scienciam veram, ut sciam disposicionem orbis terrarum, et virtutes elementorum, inicium, et consummationem, et medietatem temporum, vicissitudinem permutationes, et commutationes temporum, anni cursus, et stellarum disposiciones, naturas animalium, et iras bestiarum, vim ventorum, et cogitaciones hominum, differencias virgultorum, et virtutes radicum. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, 97)

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