C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de quaresme dans 7FMR 
35 attestations 
 Page /4 

[1] Le quaresme ensievant, retournerent de Gascongne li contes Derbi, li contes de Pennebruq et li contes de Quenfort etgrant fuisson de chevaliers et d'esquiers en lor conpagnie, et ancrerent devant Calais. (FROISS., Chron. D., p.1400, 800)
[2] Je fus sept ans tirelardon En ung quaresme qui passa. (Est., p.1460, 21)
[3] Rifflart, compains, je vous diray: Vecy jà la quaresme annee Que m'avés prinse et espousee, Mais je suis comme [infortunee] Pour [ce] que me suis advisee Que puis ne fustes a confesse. (C. Riffl., c.1480-1520, 58)
[4] Mainte injurieuse reprouche Li dist a tort et maint contraire, Et oultre plus du coustel traire Et de l'en ferir fist maint esme, Qu'onc pour pasques ne pour quaresme N'en requist absolucion, Mais en sa dissolucion De plus en plus se paroustroit Quant le bon curé li monstroit Que s'en adreçast envers li; (Mir. parr., 1356, 21)
[5] Le plus de ces gens ne boivent que eaue, se non aux festes, et font moult de bures qu'i vendent aux estranges païs et en menguent en quaresme par faulte d'uile. (6204, 49)
[6] Lequel fut batizé lui et tout son menage le premier jour de Quaresme; (6206, 167)
[7] Cedit jour, pour ce que le Roy estans à Chartresmanda, environ quaresme, XIJ des seigneurs de ceans et son procureur general et ses IJ advocat, qui furent audit Chartres ou à l'environ par aucuns jours, et depuiz pour leur salaire ou gages furent assignez sur les amendes de ceans, dont ancores n'estoient pas payé, a esté dit et ordonné que des deniers desdictes amendes ne sera distribué ailleurs nulle part, jusques à ce que de leurs diz gages et salaire il soient parpayez. (BAYE, I, 1400-1410, 280)
[8] Le procureur du Roy dit que le cas dudit prisonnierest mauvais, et a contempné le Roy et la Court en desobeissant verbo et opere , ainsiqu'il appert par belles informacions et contre l'arrest de ceans, a receu argent dont il appert par sa quictance, et ainsi de cest contempt et de ceste desobeissance le Roy en doit avoir la congnoissance, et ne demoura onques mais le prisonnier à Paris, qui est du païs de Normendie, jusques au quaresme derrenier passé qu'il y vint pour avoir remede afin d'avoir ung mandement pour messire Arnoul Le Tardif, et ala ung jour ou deux à l'escole, et si n'avoit onques mais oy grammaire ne logique, et obtint soubz umbre de scolarité commissions et protections, et a fait citer ung grant tas de povres gens au païs, et les contraint à eulz composer, et les travaille tant et si notoirement que on l'appelle au païs le citateur de la campagne. (FAUQ., II, 1421-1430, 243)
[9] Durant le temps, le roy ne bouga de Paris et y fist son quaresme, faisant grant chere, et s'i trouva sain et bien disposé, comme il disoit. (ROYE, Chron. scand., I, 1460-1483, 325)
[10] Oudit moys de mars, advint à Paris que ung jeune filz brigandinier, qui avoit esté nourry en partie par ung poissonnier d'eaue doulce de ladicte ville, nommé Jehan Penssart, meu de mauvais courage et trahison, sachant que ledit Pensart avoit grant argent, qui estoit venu et yssu de la vente du poisson qu'il avoit vendu durant le quaresme, et dont il devoit la pluspart à plusieurs seigneurs et autres notables hommes qui lui avoient vendu le poisson de la pesche de leurs estans, et lequel argent ledit brigandinier avoit veu et le lieu où icellui Penssart le mettoit, vint et entra de nuit en l'ostel dudit Pensart, et, après la myenuit passée, vint ouvrir l'uys dudit Pensart à trois Escossois qu'il avoit ilec fait venir pour avoir ledit argent et desrober ledit Pensart, l'un desquelz Escossois estoit nommé Mortemer, dit l'Escuier, et l'un des autres Thomas Le Clerc; (ROYE, Chron. scand., I, 1460-1483, 325)

35 attestations 
 Page /4 
Fermer la fenêtre