C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de retire dans 7FMR 
9 attestations 
 Page /1 

[1] Item, au mast de la nef on doit lier un tref, qui est ferré de touz les deux costez, et par ce tref on peut percier la nef par certain engin, par quoy on le retire et le reboute l'en de grant force, par quoy il va hurter la nef et la rompt, ainsi comme il est dit. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 241)
[2] Et pour ce, que chascun se retire en son logis et se tiengneprest, sans soy esbahir de fortune qui adviengne, car nous sommes suffisans, nous tenans ensemble, de nous retirer jusques ès marches de Henault ou de Picardie, ou en Bourgongne. (COMM., I, 1489-1491, 83)
[3] Pause de menestryers et chascun s'en va et se retire du preschement a la maniere acoustumee. (LA VIGNE, S.M., 1496, 424)
[4] Car tout ensi que le contrepois tire La corde a lui, et la corde tiree, Quant la corde est bien a droit atiree, Retire a lui et le fait esmouvoir, Qui aultrement ne se poroit mouvoir. Henault ou de Picardie, ou en Bourgongne. (FROISS., Orl., 1368, 85)
[5] Et, quant on se retire à pié, il fault que le traict soit darrière, tout à l'opposite de ceulx à cheval. (BUEIL, I, 1461-1466, 186)
[6] Et vous, Gervaise, vous en irez tout droit devant la porte du chastel atout deux cens hommes pour garder que nul ne se retire dedans, se vous povez, et aussi que ceulx qui sont ou chastel ne saillent sur vous. (BUEIL, II, 1461-1466, 125)
[7] et, au soir, que chascun se retire soubz l'estandart de son cappitaine et que nul ne soit si hardi d'aller avec le mareschal du logeiz, sinon ceulx qui y sont ordonnez, et que nulz ne soient si osez de prendre question ne debat ne de user de voye de fait; (BUEIL, II, 1461-1466, 194)
[8] Au regard de ce que dittes que, se le duc de Bourgoigne se retire, que estes deliberé de me venir veoir, le duc de Bretaigne envoye Phelipes des Essars et Guillaume de Soupplainville en embassade devers moy, et ont fort pourchassé leurs venues, et leur ait fait sçavoir qu'ilz ne venissent point s'ilz ne venoient pour appointer de tous points avec moy et qu'ilz abandonnassent le duc de Bourgoigne, ou pour unes treves dela Toussains en ung an. (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 316)
[9] Mais quant le maistre lieve sa main et se retire de la conduite de l'oreloge, comme dit est, il vient à discort, à ruyne et à perdicion de sa labeur. (LA MARCHE, Mém., I, c.1470, 52)
[10] Bel Accueil, ayant robe verte Portier du jardin précieux Jour et nuit laisse porte ouverte Aux vrais amants, et gracieux, Et d'un vouloir solacieux Les retire sous sa bannière, En chassant sans grâce planière (Ainsi comme il est de raison) Tous ceux, qui sont de la manière Du faux, et déloyal Jason. (R014, 101)

Fermer la fenêtre