C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de retirent dans 7FMR 
6 attestations 
 Page /1 

[1] cependant sainct Martin s'en retorne a son abbaye et les aultres se retirent. (LA VIGNE, S.M., 1496, 393)
[2] Ilz se retirent. (LA VIGNE, S.M., 1496, 493)
[3] Nous avons desja fait le signe à ceulx de la ville, qui ont bien congnoissance de vostre venue et sont desja plus de cincq cens hors la porte aux champs et escarmouchant de bien prez ceulx qui se retirent au grant siège. (BUEIL, I, 1461-1466, 190)
[4] Ceulx qui vont à l'assault se retirent quant il leur plaist et quant les coups leur ennuyent, et en ont bien la congnoissance. (BUEIL, II, 1461-1466, 114)
[5] car en peu d'heures tous le payz est contre eulx, quant ilz se retirent ès places. (BUEIL, II, 1461-1466, 147)
[6] seullement est mon entendement, pour ce que coustumierement je vois et chemine en divers lieux et en maintes places, et luy est occupé en songneuse labeur et estude, et en ce secret de sa chambre il amasse et rassemble plusieurs rapportz, opinions, advis et ramentevances à luy rapportées, dictes et envoyées de toutes pars et dont de tout, et de toutes parties, il fait si notablement le prouffict de sa matiere, qu'il n'en fait pas seullement à loer,mais à gloriffier, priser et aymer de tous les nobles cueurs du monde, dont et à ceste fin, et pour faire mon debvoir et moy acquiter de la verité des choses advenues devant mes yeulx, me suis desliberé de mectre par memoire ce que j'ay veu et retenu au passé temps de ma vie, tendant à fin que, s'il y a chose dont ledit George ou aultre, en leurs haultes oeuvres, se puissent ayder ou servir, ilz le preignent et le retirent, s'ilz me survivent, hors des ronces et espines de mes ruydes et vaines labeurs, pour les coucher ou noble lict paré et embasmé de ces nobles et riches termes, inventions et fruicts, dont le goust et l'entendement ne peult jamais empirer ne mourir. (LA MARCHE, Mém., I, c.1470, 184)
[7]Ces oyseaux sont tous de passage, et ayment l'air chaud,et en temps froid passent la mer à trouppes et compagnies,et se retirent de païs en autre. (CHARLES ESTIENNE, L'Agriculture et maison rustique, 1564, 18 v°)
[8] Et si l'Esté est siexcessivement sec, qu'aucuns arbres retirent leur seve, il fautattendre qu'elle y soit retournee. se retirent de païs en autre. (CHARLES ESTIENNE, L'Agriculture et maison rustique, 1564, 67 r°)
[9] Et si l'Esté est siexcessivement sec, qu'aucuns arbres retirent leur seve, il fautattendre qu'elle y soit retournee. se retirent de païs en autre. (CHARLES ESTIENNE, L'Agriculture et maison rustique, 1564, 67 r°)
[10]À la verité le labeur des beufs n'est si exploictable ny sitost despesché en necessité, mais il le faut commencer plustostau travail, et en avoir plus grande quantité que de chevaux, ilest de plus d'espargne quant à la nourriture, achapt, et revente,joinct que vous pouvez manger le beuf, ou revendre apresqu'il vous aura servy quelque temps, vray que celuy qui à tirédu matin, se doit refreschir la relevee, et vont les beufs à lacharruë de meilleure heure, mais ils retournent plustost du labeurque ne font les chevaux : la plus grande commodité enest, qu'ils endurent mieux l'importunité du temps, et en terreforte ils enfoncent plus avant, et s'en retirent mieux, aussine leur faut tant de ferrure, ny harnas aux païs où le fer, et lesautres hardes sont cheres. (CHARLES ESTIENNE, L'Agriculture et maison rustique, 1564, 101 r°)

Fermer la fenêtre