C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de tasche dans 7FMR 
5 attestations 
 Page /1 

[1] Et bien est lasche Le juge qui trop tost se lasche Et avalle sans ce qu'il masche, En jugeant des choses en tasche Sans faire pause Et entendre chascune clause Que on veult dire, et comme on se causeDes droiz des partis, et la cause. (CHART., L. Dames, 1416, 273)
[2] Et comme cil qui plus tasche à avoir sa grace que à conseiller son prouffit et honneur de ame et de corps, se gardera bien, soit en plain conseil ou son oppinion lui soit demandé, ou autre part, soit en publique ou à part, de dire chose dont ne lui cuide du tout complaire, quoy qu'il die contre sa conscience, et que bien sache que autrement conseiller seroit mieulx et selon verité, mais celle voie ne tendra mie. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 78)
[3] Et pour ce qu'en si faictes promocions de gens a mains perilz et que assez de maulx en viennent en maints pays et lieux par ce que on tasche à pourveoir les personnes et non mie aux offices et que la souffisance est quise apres l'office, laquelle chose est contre droit. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 82)
[4] Et pour tant, le Saint Esperit est saint non seulement au regard de lui, mais avec ce qu'il nous fait saints par celle saincteté, dontparle Saint Denis: " Il est une saincteté nette et pure, de touteordure france, et parfaite et pure sans aucune tasche ou ordurequelconques. (Somme abr., c.1477-1481, 122)
[5] et le moyne est du costé du seigneur de Lescun et tasche monseigneur de Lescun à approucher mon frère de Bretaigne et de l'amener jusques à Xainctes. (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 278)
[6] Car ilse trouve peu de laboureurs ou à tasche ou à ferme qui aimentautant le profit de leur maistre que le leur, et qui ne mettenttousjours quelque cas en arriere. saincteté nette et pure, de touteordure france, et parfaite et pure sans aucune tasche ou ordurequelconques. (CHARLES ESTIENNE, L'Agriculture et maison rustique, 1564, 5 v°)
[7] Aussi produit elle le pur fourment nobleau panifice et nourriture des hommes, si nous voulons recognoistreGonesse, Louvres, Poissy, Dammartin, et jusquesà Sarcelles et au dessoubs, Escouans et Lusarches : Ausquelspaïs la couple de chevaux du pris de cent, et six vingts escuspiece, et au dessus egenent le labeur sans estre criez ny hariezet ne font que certaine tasche par jour, n'endurent les grandeschaleurs ou pluyes, les forts vents, les gelees, et sont aussi bravementtraittez que les coursiers et chevaux de lance aux escuyriesdes princes. (CHARLES ESTIENNE, L'Agriculture et maison rustique, 1564, 97 v°)
[8] Où il est incogneu, on ne gaigneroit rien d'en parler, jusque à ce qu'il tasche à se insinuer. (S583, 142)
[9] Je me suis enquis diligemment de Nicolas Lefer, et de Nicolas Picot son gendre, qui ont parlé à luy, assavoir s'il n'avoit nulle tasche de maladie telle que l'acquierent les jeusnes gens en leurs dissolutions. (S583, 168)
[10] Mais pour dire ce qui nous touche de plus pres, quel horrible massacre firent les Espagnols (contre la foi promise, violans le droict des gens) des François, qui lors qu'il n'y avoit point de guerre declarée contr'eux, furent en la Floride : l'histoire qui enremarque les particularitez, et qui doit encores faire saigner le coeur de tous les naturels François, en fait foy : et que cela avec tant d'autres exemples qu'ils ont devant les yeux, leur serve pour rejeter le joug (qu'on peut bien dire le licol) que ceste malheureuse maison tasche de leur mettre sus pour les serrer et estrangler. (S746, 593)

Fermer la fenêtre