C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de vallent dans 7FMR 
41 attestations 
 Page /5 

[1] Tel homme desprise convoitise et het avarice, ne desire avoir que pour largement donner à ceulx que le vallent ; (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 104)
[2] Et comme en gent de commun n'ait point d'arest ne seureté aucune, et ne vallent ne mais à grever à leur avantage et fait de pillage, n'y sont à emploier. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 133)
[3] Car si que dist Tulles, pou vallent les armes dehors se le conseil n'en est dedans, c'est assavoir la science de combatre, et à dire de mectre en ceste chose ordonnance comme elle fust moult convenable et bonne, y convendroit pourveoir par le roy, c'est assavoir qu'il ordonnast par commandement expres que tous les nobles hommes de son royaume tailléz à porter armes, et ses fealx hommes liges, fussent tousjours et en tous temps tres bien garnis de hernois, bien tenus et prest à toute heure que mandé leur seroit de venir, et de ce en eust la certaineté par monstres chascun an à certain jour es contrées dont ilz seroient et fussent partis les pays par dyoceses. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 134)
[4] L'autre partie s'estent seullement en fait de pecune, c'est de donner plantureusement, tant argent comme choses qui le vallent, et ceste est appellée largece. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 148)
[5] secondement, à ceulx qui le vallent pour l'amour de bonté et que c'est estat de prince de bien faire aux bons ; (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 149)
[6] Si devons savoir que largesse, quant elle est bien ordonnée c'est vertu, mais se elle excede et passe mectes de raisons est tres grant vice que on appelle prodigalté ou folle largesse, lequelle dit vice procede d'indiscrecion et faulte de prudence, c'est assavoir quant un prince ou autre, qui qu'il soit, donne tres excessivement aux uns et qui pou le vallent et ne l'ont pas desservi et si paie tres petitement ou neant ce qu'il doit. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 150)
[7] Et mal merite ceulx qui tres bien l'ont servy et où il est tenus ou qui le vallent et despent le sien en choses superflues, en oultrages, boubans et toutes folles mises, et si laisse en non chaloir, en ruine et vagues choses necessaires, bonnes et prouffitables. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 150)
[8]Mais jugemens en nul cas riens ne vallent se fondez sur raison ne sont. (CHR. PIZ., Avision R.D., 1405, 57)
[9] Tous les murs estoient de pierre cuite enlaciee par cyment, et avoit cent portes d'arain, et environnoit .IIIIcIIIIxx. estades, qui vallent .LI. mille, c'est assavoir .XXV. lieues et demie françoises. (CHR. PIZ., Avision R.D., 1405, 77)
[10] Tous les archiers dudict conte marcheoient à pied devant luy en mauvais ordre, combien que mon advis est que la souveraine chose du monde pour les batailles sont les archiers, mais qu'ilz soyent par milliers, car en petit nombre ne vallent riens, et que ce soyent gens mal montéz qui n'ayent point de regret à perdre leurs chevaulx ou que de tous pointz n'en ayent point. (COMM., I, 1489-1491, 26)

41 attestations 
 Page /5 
Fermer la fenêtre