C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de valoys dans 7FMR 
28 attestations 
 Page /3 

[1]Loys, filz du roy de France, duc de Touraine, conte de Valoys, à Jehan Poulain, nostre varlet de chanbre, commis de par nous recevoir et garder les deniers de noz finances, salut. (6205, 352)
[2] Lorens Caignol et Pierre Le Valoys, marchans de bestail, ont baillié ceans leur requeste par escript afin d'avoir provision de la delivrance de leur bestail qu'ilz ont amené de Savoye, lequel demeure en arrest soubz umbre d'une appellacion faicte par le procureur du Roy à Gonnesse, et dient que leur fait est favorable, et sont marchans estrangiers, et ont amené ledit bestail de Savoye, qu'ils requierent à eulx estre delivré à caucion. (FAUQ., II, 1421-1430, 53)
[3] Et depuis a vaqué la Court par pluiseurs journées, et n'ont point esté assemblez ceans les presidens et conseilliers pour oyr les plaidoieries, ne pour entendre à l'expedicion des causes et procès en la maniere acoustumée, mais seulement sont aucuns d'iceulz venuz en la Chambre de Parlement pour oyr requestes de causes urgens et necesseres, et pour pourveoir aux cas survenans à l'occasion des gens d'armes de messire Charles de Valoys, estans en pluiseurs villes et cités environ Paris. (FAUQ., II, 1421-1430, 320)
[4] Et en leur ayde survindrent pluiseurs autres desdis habitans qui firent très bonne et forte resistence aux gens dudit messire Charles de Valoys, qui se tindrent dedens ledit premier fossé, et dehors sur ladicte Place aux Pourceaulz et à l'environ, jusques à dix ou XJ heures de nuit, qu'ilz se departirent à leur dommage. (FAUQ., II, 1421-1430, 323)
[5] Et environ les Roys se tira le duc au lieu de Nevers fort et noblement accompaigné des nobles de son pays de Bourgoingne, et là se trouverent la pluspart des princes du sang de France, et nommeement Charles de Valoys, duc d'Orleans, que le duc Philippe de Bourgoingne, par son pourchaz et par sa mise, avoit retiré et rachepté de la prison des Angloix, et luy avoitdonné en mariaige madame Jehanne de Cleves, sa niepce; (LA MARCHE, Mém., I, c.1470, 249)
[6] L'ung, car a feu dame Yzabel de France, mere du roy Edouart d'Angleterre pere du prince de Galles, appartint par droit de hoirrie et succession le royaulme de France, et non mie a Philippe de Valoys; (JUV. URS., Aud. celi, 1435, 151)
[7] Toutevoie, affin que tous ceulx que tu veux decepvoir par tes parolles ne cuident que icelles soient veritables, et mesmement Saincte Esglise cy presente, combien que du bon droit du roy Philippepar avant conte de Valoys et de ceulx qui de luy sont descendus ou royaulme elle soit assés infourmee, je te veux evidenment monstrer que tes parolles et tout ton fait ne sont que mocqueries et derrisions et choses non soustenables, et que Edouart, filz du roy d'Angleterre et de dame Yzabel de France, par le moyen duquel tu pretens avoir droit ou royaulme, n'y eust oncques droit; (JUV. URS., Aud. celi, 1435, 154)
[8] duquel yssit Charles, conte de Valoys, qui ne fut mye roy, car son frere le roy Philippe le bel qui estoit ainsné le fut. (JUV. URS., Aud. celi, 1435, 155)
[9] Et dudit Charles yssit ledit roy Philippe qui fut conte de Valoys, lequel futroy pour ce que la lignee masculine dudit roy Philippe le bel son frere deffaillit; (JUV. URS., Aud. celi, 1435, 155)
[10] Et ainsi appert la fole opinion d'aucuns qui dient que la lignee saint Loys faillit au roy Charles filx de Philippe le bel et vint a ceulx de Valoys, c'est assavoir audit roy Philippe pere du roy Jehan; (JUV. URS., Aud. celi, 1435, 155)

28 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre