C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de atachier dans la Base des Partiels 

9 attestations 
 Page /1 

[1] Metelle, vueilliez moy baillier Le tabliel que je vous chargay, Car atachier je le volray Au desure de ce prophete, Car je vueil qu'il soit magnifeste Qui il est et qu'il soit congneux De ceulx qu'a sa mort sont veus, Et qu'ilz dient en leurs pays Comment estoit roy des Juifz. (MARCADé, Myst. Pass. Arras R., a.1440, 189).
[2] Item, avoir un fer courbe aussi comme une faussille, et soit atachié à une longue hante, et de ce fer bien trenchant coper les cordes des voiles, par ce ne sera la nef si convenable à combatre. Item, à crochez de fer et à crainpons atachier la nef de leur anemis à la leur, affin que ilz ne puissent eschapper quant on a la force sur eulx. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V S. I, 1404, 241).
[3] Se adonc les veïssiés a Bayart atachier Ramenbrer vous peüst des povres soudoyers. (Renaut Mont. B.N. V., c.1351-1400, 238).
[4] \à Cornilles Solle, feure, demourant en la ville de Bruges, paié, le XXe jour de juillet, la somme de quarante huit solz six deniers - d'ouvraige de fer, que j'ay fait et livré pour atachier et faire tenir les sparres ou comble de la grant salle pour y tendre les draps dont on a ciélé la dicte salle en hault (Comptes Lille L., t.2, 1378-1494, 321).
[5] ...Pour crochez pour atachier le mantel de mondit seigneur, 12 solz parisis (Comptes Etat bourg. M.F., t.1, 1419-1420, 429).
[6] ...touz les vessiaux et batiaus estans en la dicte riviere de Saine entre les dictes deux villes, tant par devers la coste du seu come par devers celle du nort, prendre et faire prendre et amener tost et hastivement tant as cais de Rouen comme as autres pors des dictes mettes devers la coste du nort et yceulx faire poser, atachier et garder (Clos galées Rouen M.-C., t.2, 1335-1415, 151).
[7] En après, yceulx Anglois du Crotoy, avoient deux batiaulx nommés gabannes, par le moyen desquelx ilz travilloient souvent ceulx d'Abbeville, et par espécial les pescheurs. Si envoyèrent les dessusdiz d'Abbeville, de nuit, aulcuns de leurs gens, à tout un batel, assés près du Crotoy. Et en y eut aulcuns qui en nagant alèrent atachier agrappes de fer par dedens l'eaue, aux bateaulx dessusdiz. Auxquelles agrappes il y avoit de bien longues cordelles ; par lesquelles cordes yceulz navires furent tirés dehors et amenés audit lieu d'Abbeville. Dont les Anglois furent malement troublés. (MONSTRELET, Chron. D.-A., t.5, c.1444-1453, 262).
[8] Item, que ilz courront à la toille, de lances pareilles, et de chascune tant que elles seront rompues ou le fer esgrevé d'un doit de mains, et en selles de guerre sans atachier l'homme à la selle. (ESCOUCHY, Chron. B., t.1, c.1461-1472, 269).
[9] Pilate] Batre le fist [Jésus] crueusement Devant euz et honteusement, Et a ce le fist despoullier Et a un pel nu atachier, Si que de toutes pars sainnoit Pour les durs coupz c'on li donnoit Dë escourgiées nouees, De son sanc ensanglantees. (GUILL. DIGULL., Pèler. J.-C. S., 1358, 277).

Fermer la fenêtre