C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de bourdes dans la Base des Partiels 

18 attestations 
 Page /2 

[1] ...en la plus part des hommes n'a verité ne leaulté quant au regard d'amours, et (...) il en est beaucoup qui ne scevent aultre chose faire que servir dames et damoiselles de bourdes. (LEFèVRE (R.), Hist. Jason P., c.1460, 152).
[2] Et oultre vuelt par son oultrage Extordre le droit de no temple, Tout le pays de bourdes emple Et mect simples gens en erreur. (MARCADé, Myst. Pass. Arras R., a.1440, 142).
[3] Ne proferez plus telz paroles, Car ce ne sont que bourdes foles, Tres perilleuses a conter, Et telz vous pourroient escouter, Combien qu'en esbattent les dictes, Qui les tiendroient pour eslictes Et y vouldroient adjouster foy, Et ainsy ung autre aprés soy, Et tousjours le derrenier pire, Car mauvaise nouvelle empire En la bouche d'un frivoleur : Et ainsy en souldroit erreur Telle qu'on ne pourroit abbattre. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 879).
[4] Qui considere bien aujourduy en la precieuse forge de Verite la royne, c'est assavoir entre les crestiens trop plus assez que entre les payens, (...) et en tous estaz des seculiers et clergie, les dissimulacions, les bourdes fardees et doulces parolles d'asulacion, aournees et remplies de cautelles et de malice, et de equivocacions, s'il doubtera Dieu et ayt esperance de estre des esleuz, il devroit fort desirer la venue en ce monde de nouvel de ladicte royne Verite. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 217).
[5] ...voz peres et vous, enyvrez d'oultrecuidance et animez en la doctrine des belles bourdes, contenues et manifestees en vaillance mondaine de Gauvain et de Lancelot et des autres de vostre superflueuse doctrine (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 397).
[6] "...Les grans seigneurs", dist Magnificence la chambriere, "aujourduy plus delictent en leur seigneurie qu'ilz ne font au bon gouvernement de la chose publique, qui leur est commise de Dieu, quant ilz enclinent encline[n]t les oreilles aux maistres dessusdiz et conseilliers, aux heraulx, faiseurs de bourdes, mahommes et chambrieres. Et sont paissuz de vent des le matin jusques au seoir, cuidant de blanc que ce soit noir..." (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 533).
[7] "...Ainsi est il des bourdes, qui a grant paine et travail par dehors sont parees, et toutesfoiz en la fin elles moustrent quelles elles sont et leurs faulces denrees. Mais la sainte verite est si belle et si belle a cognoistre," dist la royne, "comme la langue de ma balance, qui sans faveur demostre a chacun la verite du poys..." (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 179).
[8] Et pource est il expedient, Beau Filz, pour ton govuernement, que tu te [te] doyes garder de toy trop delicter es escriptures qui sont aprocrifes, et par espicial des livres et des romans qui sont rempliz de bourdes et qui attrayent le lysant souvent a impossibilite, a folie, vanite et pechie, comme les livres des bourdes de Lancelot et semblables, comme les bourdes des Veuz du Payen, qui nagueres furent composees par un legier compaignon, dicteur de chancons et de virelays, qui estoit de la ville d'Arras. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 220).
[9] Et pource est il expedient, Beau Filz, pour ton govuernement, que tu te [te] doyes garder de toy trop delicter es escriptures qui sont aprocrifes, et par espicial des livres et des romans qui sont rempliz de bourdes et qui attrayent le lysant souvent a impossibilite, a folie, vanite et pechie, comme les livres des bourdes de Lancelot et semblables, comme les bourdes des Veuz du Payen, qui nagueres furent composees par un legier compaignon, dicteur de chancons et de virelays, qui estoit de la ville d'Arras. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 220).
[10] Et pource est il expedient, Beau Filz, pour ton govuernement, que tu te [te] doyes garder de toy trop delicter es escriptures qui sont aprocrifes, et par espicial des livres et des romans qui sont rempliz de bourdes et qui attrayent le lysant souvent a impossibilite, a folie, vanite et pechie, comme les livres des bourdes de Lancelot et semblables, comme les bourdes des Veuz du Payen, qui nagueres furent composees par un legier compaignon, dicteur de chancons et de virelays, qui estoit de la ville d'Arras. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 220).

18 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre