C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de charretes dans la Base des Partiels 

9 attestations 
 Page /1 

[1] Pour trois cens charioz, charretes, Chargez seront diligemment ; Et voz besoignes toutes nectes Avant deux jours seront parfaictes, Et gens de fait pour convoyer. Ce pendant, bonne chiere faictes, De vostre cas vois provoyer. (Mist. Siège Orléans H., c.1480-1500, 319).
[2] Ceulz sunt mercennaires qui louent leur corps pour porter fais ou pour tel labeur; ou qui louent leur chevaulx, leur charretes ou autres instrumens. (ORESME, Pol. Arist. M., c.1372-1374, 171).
[3] Et en oultre ont lesdiz habitans les pommes et les poires en essart et hors essart, depuis la Notre Dame mi aoust jusques à la fin des fruitages, par coustume ; et se plus tost y sont trouvés, ilz forfont leurs chevaux, charretes et leurs sacs, ovecques III s. d'amende au roy. (HECTOR DE CHARTRES, Cout. R., 1398-1408, 253).
[4] Auquel Jehannequin nous avons donné et donnons par ces presentes povoir, licence et auctorité de prendre toutes manieres de maistres calphas et rimolas, tous charpentiers, huchiers, charrons, fevres, cordiers, varlés de bras et mariniers, et aussi toutes charretes, charios, boys, fer, clou, chanvres fillees et non fillees et estouppes de chanvre et de lin, tout bray, goutren, suif, canevas, coutilz et toutes autres toilles a fere trefs (Clos galées Rouen M.-C., t.2, 1335-1415, 167).
[5] ...l'en prent tant que la foire dure le rouage des charretes, et non pas en autre temps, c'est assavoir des charretes qui mainent vin, merrien esquarré, laine, draps, fer, acier, mitaille, toiles, de chascune charrete ferrée qui menera les choses dessus dites VI deniers ; et de la charrete qui sera defferrée, III deniers (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 32).
[6] ...l'en prent tant que la foire dure le rouage des charretes, et non pas en autre temps, c'est assavoir des charretes qui mainent vin, merrien esquarré, laine, draps, fer, acier, mitaille, toiles, de chascune charrete ferrée qui menera les choses dessus dites VI deniers ; et de la charrete qui sera defferrée, III deniers (Cout. bourg. glosé P.M., c.1380-1400, 32).
[7] Et pendent et durant ce debat, riote et tenement, aucuns autres d'iceulx bouviers charioient et mettoient hors les dictes trois charretes (Doc. Poitou G., t.4, 1369-1376, 343).
[8] Et les deux dessus nommés, qui conduisoient la besongne, amenoient chars et charretes de vins et d'autres vivres, et avec ce y avoit une quantité d'alozes. Si estoient pour conduire les chars et charretes et chevaulx, à guise de charetons, aulcuns expers saquemans, armés à la couverte. (MONSTRELET, Chron. D.-A., t.5, c.1444-1453, 22).
[9] Et les deux dessus nommés, qui conduisoient la besongne, amenoient chars et charretes de vins et d'autres vivres, et avec ce y avoit une quantité d'alozes. Si estoient pour conduire les chars et charretes et chevaulx, à guise de charetons, aulcuns expers saquemans, armés à la couverte. (MONSTRELET, Chron. D.-A., t.5, c.1444-1453, 22).

Fermer la fenêtre