C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de crois dans la Base des Partiels 

87 attestations 
 Page /9 

[1] ...ainsi est-il de besoing que la crois de Jhésucrist monte en nef et passe en Jhérusalem avecques la puissance des crestiens, et que tous y alons ... adorer cellui sacré lieu (Passage Terre Sainte Piloti D., 1441, 7).
[2] Et pouez sauoir que la crois nostre seigneur auoit de lonc VIII. cubites, et le transuersain auoit troiz cubites et demie. (MANDEVILLE, Voy. L., p.1360, 234).
[3] Item ou moien du corps de leglise a vn compas ou quel Ioseph darimathie posa le corps nostre seigneur, quant il lot roste de la crois (MANDEVILLE, Voy. L., p.1360, 271).
[4] Crois tu qu'en ce digne sacrement est donné le pain celeste contenant en soy toute doulceur, toute delectation et toute saveur de suavité ? (Traité S. Sacr. B., c.1451-1500, 148).
[5] ...tu te retires aulcunes fois de la reception de ce digne sacrament quant convenientement tu le pourroies recepvoir et avoir, ouquel tu scez et crois la vraye doulceur et suavité que tu desires estre contenue. Pourquoy ne sambleroit ce pas merveille que une personne appetant a boire du vin ne voulzist atouchier le vaisseau ouquel est le vin ? (Traité S. Sacr. B., c.1451-1500, 149).
[6] Encores se peut dire que en procez de tamps, quant cestui precieux fondement, par le commandement de Dieu le Pere, fu mis en ruine corporele et temporele en l'arbre de la vraie crois, c'est a entendre la Passion du doulz Jhesu passione, lors ceste souveraine vierge et mere sur toutes autres personnes et trop plus, que escrire ne dire se porroit, fu transperchie au cuer du glaive de dolour non parelle (MéZIèRES, Sustance H., 1396, 72).
[7] Et que pis est, le nom de Dieu, son propre sanc pour nous espandu en l'arbre de la vraie crois, son chief, sa mort et sez membres precieux, en reproce chascun jour il blafement horriblement par vilains sairemens et renoiemens. (MéZIèRES, Sustance H., 1396, 75).
[8] Et ou mantel du prince tant seulement la crois devantdite sera environnee de un frisel d'or du large de demy ducat ou environ. (MéZIèRES, Sustance H., 1396, 86).
[9] Le champ de la baniere commune de la sainte Chevalerie sera blanc, et en milieu aura une crois vermelle, de III ducas de le ou environ, du lonc et du travers du champ. (MéZIèRES, Sustance H., 1396, 86).
[10] Et en milieu de la crois aura un compas, a IIII demi-rons et IIII petis angles entre les demi-rons. Tel compas des paintres de France est apele philatiere. Cestui compas sera tout rempli de coulour noire, representant la doulour de la Passion de Nostre Segneur ; lequel compas en milieu de la crois sera de XII ducas de le en toutes ses parties ou environ. Ouquel compas noir aura I Agnus Dei bien figure de coulour doree resplendissant (MéZIèRES, Sustance H., 1396, 86).

87 attestations 
 Page /9 
Fermer la fenêtre