C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de cuirs dans la Base des Partiels 

25 attestations 
 Page /3 

[1] Car, comme autres fois i'ay dit, ils n'ont nulles armures, et si ne sont vestus que de piaulx de chieures et de cuirs, et si pour se reuengent de pierres et de lansses de bois non ferrées qui faisoient biaucoup de mal. (BONTIER, LE VERRIER, Canarien G., c.1425 [1482], 151).
[2] ...et tuent le gros bestial et le sallent et amènent en tonneaulx par mer, et cuirs et cires et chevaulx et les mènent vendre ès païs de Flandres et de Brebant par mer, et aussi les poissons qu'ilz peschent en cedit païs comme morues, stocphis, et saulmons. (LE BOUVIER, Descript. pays H., p.1451, 104).
[3] ...on fait un engin de merrien, que on appelle mouton et est comme une maison faitte de merrien, qui est couverte de cuirs cuir[s] crus affin que feu n'y puisse prendre, et devant celle maison a un grant tref, lequel a le bout couver de fer, et le lieve l'en à chaienes et à cordes, par quoy ceulz, qui sont dedens la maison, pevent embatre le tref jusques aux murs, et le retrait on arriere, quan on veult, en maniere d'un moton, qui se recule quant il veult ferir, et pour ce est il appellez mouton. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V S. I, 1404, 231).
[4] Une est des bannauses; ce sunt gens de mestier ou office vilz et orde comme sunt savetiers, conrieurs de cuirs, bouchiers, gens de cuisine et ceulz qui netoient et purgent les lieus de ordures et telz soullars. (ORESME, Pol. Arist. M., c.1372-1374, 264).
[5] au despartir fit présenter le roi Henri au duc de Bourbon or, argent et vaissellement, mais de tout ce ne voult riens prandre, sinon chiens nommés Allans, cuirs figurés, et tappis vellutés, et six beaulx chevaulx genests et à chascun des bannerés donna ung genest, et son ordre de la bande. (CABARET D'ORV., Chron. Loys de Bourb. C., 1429, 111).
[6] ...les dits maieur et eschevins, ainsi nouvellement esleuz, esliront et commettront, par deliberation de la plus grant et sainne partie d'entre eulx, personnes nécessaires et en nombre competent pour estre aux eswars d'icelle nostre ville, et mesmement esliront aux eswars des draps et cuirs des plus notables ydoines et souffissans (Hist. dr. munic. E., t.1, 1330-1482, 110).
[7] ...les dits maieur et eschevins, ainsi nouvellement esleuz, esliront et commettront, par deliberation de la plus grant et sainne partie d'entre eulx, personnes nécessaires et en nombre competent pour estre aux eswars d'icelle nostre ville, et mesmement esliront aux eswars des draps et cuirs des plus notables ydoines et souffissans (Hist. dr. munic. E., t.1, 1330-1482, 110).
[8] Item, trois autres cuirs de beuf estans ou pouvoir d'un nommé Estienne Begteur, alias Petit Jehan, du lieu de Chaselles, pour adouber, valent à raison de 30 s. pour cuir, 5 l. 5 s. tournois. Item, six grans souffletz neufz faiz présentement pour la provision des martinetz, qui encores ne sont en euvre, qui ont costé en toutes choses 60 l. t.. (Aff. Jacques Coeur M., 1453-1457, 272).
[9] ...en laquelle maison ledit Bonhommet monstra à qui parle en ung sellier bas environ deux lestz de cuirs vers lesquel ledit qui parle visita et en achecta plus d'un lest (Aff. Jacques Coeur M., 1453-1457, 549).
[10] Lesquelz cuirs tant vers que secz qui demourèrent en ladicte maison furent venduz par ledit Bonhommet à ung nommé Girart le Conte et aucuns autres de la ville (Aff. Jacques Coeur M., 1453-1457, 550).

25 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre