C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de dictez dans la Base des Partiels 

25 attestations 
 Page /3 

[1] Par tellez choses et aultres ci devant dictez et escriptes, on puet de leger veoir, congnoistre et entendre que (* *, 91).
[2] Vous dictez bien, allons y tous, Sans faire cy plus de demeure Que il ne tiengne a nul de nous, Et y allons tous de ceste heure. (Mist. Siège Orléans H., c.1480-1500, 118).
[3] "Encores, Beau Filz, tu pues avoir des faiseurs honnestes et preudommes, qui font les beaux dictez de Dieu et de la Vierge Marie, et des hystoires honnestes, moralles et devotes, comme estoit le pauvre homme appelle Cuveliers..." (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.2, c.1386-1389, 243).
[4] Les vaines du chief, du cueur, du foye et de la ratelle, leur saignees valent contre les maladies dessus dictez, tant du costé destre comme du senestre, mais au commancement de celles maladies je saygne de la partie contraire pour convertir humours, mais se la maladie avoit duré longuement, je saigneroye de la partie mesmes. (LE LIèVRE, Tr. saignée W., a.1418, 16).
[5] Elle [la saignée] est faite pour trois chosez : la premiere est faite pour garder la santé du corps de la personne, la IJe est faite pour garder la personne de la maladie acoustumee, la IIJe est faite pour oster la maladie jà parfaicte. Les deux premieres sont dictez electivez pour ce que nous eslisons le temps, heure et air et la disposicion du malade qui est neccessere de savoir et ce nous contraint mainteffoiz de saignier la personne en foible force et vertus, et pour lors nous convient faire petite saignee deux ou trois fois l'une apres l'autre, ce qui seroit à une fois à une personne vertueuse et forte. (LE LIèVRE, Tr. saignée W., a.1418, 18).
[6] ...au commancement que ilz [les ulcères] ne jectent si non virulence, elles sont dictez virulentes mais aprés quant l'acuité et la malice est acrue et que en corrodant se augmente l'escarre, se appelle corrosive. (PANIS, Guidon, 1478, 248-249).
[7] Les aultres [opérations des médecines] sont tierces qui ont ce faire en particules determineez: que par leurs manieres sont dictez specifiques ou fourmelez comme medicines laxatives et urinativez et qui clariffient la veue et aguissent l'oÿe et leurs semblables. (PANIS, Guidon, 1478, 481).
[8] ...il dona à messire Enguerren de Marigni, chevalier, son chambellenc, XXXII l. X s. de rente que lez hommes et universités de Maineville, Hebecourt, Tiergeville, Saint Denis de Ferment, Heuduicourt, Sancourt et Amecourt l'y doivent pour l'usage ou coustume que yceux hommes et universsités ont acoustumé de prendre ou circonssis des bois des dictez villes (HECTOR DE CHARTRES, Cout. R., 1398-1408, 18).
[9] ...il est regardant es dictez forestz, lequel regart on apelle franc jugeur, et à cause de ce, est franc de pasnage et de pastuarge [l. pasturage] pour ses bestez (HECTOR DE CHARTRES, Cout. R., 1398-1408, 67).
[10] ...et si prent es dictez forestz par chacun an XX s. ou quatre pors au terme que l'en cuist le pasnage et pasturage es dictez forestz ; et avecques ce doit avoir à disner franchement, et un charpel de roses, car l'en cuest communement lesdiz pasturages en ladicte forest de Rouvroy le jour de la Trinité (HECTOR DE CHARTRES, Cout. R., 1398-1408, 67).

25 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre