C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de diront dans la Base des Partiels 

30 attestations 
 Page /4 

[1] Item plus mes bons amix j'ay deputé et ordenné mon beau oncle Arnaut de Caumont et mon ben amé escuier Galhardet de Tozeux pour avoir le regiment et estre residentement guoverneurs de ma tres chere et ma tres bien amee m'amye, de mes enfans et de vous autres et auxi de toute ma terre de Guascoigne, d'Agenois, de Pierregour et de Bazadés come ceulx esquells je me confize grandemant de leurs sens, loyauté, bonne discrecion et diligence pour vous regir et gouverner paisiblement et pasciffiquemant, en vous priant que a ce qu'il vous diront, demonstraront, conseilleront et aministraront, lez vueillés aryre et estre vrays, obeïssans et les secourre et aidier se mestier en ont, comme a nostre propre persone (CAUMONT, Voy. N., p.1420, 14).
[2] Derechief, nos chevaliers et combatans par nostre regle ne seront point obliges as heures canonians ne a grans oroisons, mais ceulz qui saueront les heures de Nostre Dame selonc l'usage de Romme, il les diront (MéZIèRES, Sustance H., 1396, 91).
[3] Et ceulz qui ne seront point clers en la Chevalerie pour toutes heures il diront cinquante Paternostres et autant de Ave Maria. (MéZIèRES, Sustance H., 1396, 91).
[4] "Raymon, dist elle, (...) Dictes qu'ou boys l'avez [votre sire] perdu Et que moult l'avez attendu, Cerché et quis ou boys ramage A la chasse du porc sauvage. Moult des aultres venus seront Qui tout l'equipolent diront..." (COUDRETTE, Mélus. R., c. 1400, 130).
[5] Dy, veulx tu faire ung bon parti? Laysons ester la voye de fayt Et que ung chascun mette son fayt Par escrip et s'antancion. Puis en ferons relacion A tous les docteurs clers et saiges, Les quieulx en diront leurs couraiges Et jugement, qui a droyt ou tort. (Lord. Tart Ab. L., c.1450-1465, 178).
[6] Quant Mopsus entendy Jason, il parla a lui et dist: "Jason, vous souvient il de vostre vision? Je pren sus ma vie que vostre dame est ceans ou que les damoiselles y sont pour elle, qui vous en diront bonnes nouvelles." (LEFèVRE (R.), Hist. Jason P., c.1460, 162).
[7] Sire, je vous conseilleroie, Pour savoir de la verité, Que vous feissiez venir en voye Ces deux qui ont icy esté. Qu'i vous diront en loyaulté Le cas de ceste fille cy, Que c'est, ne qui a contracté De l'avoir amenee ainsi. (Mist. Siège Orléans H., c.1480-1500, 370).
[8] Que tu soyez prudent et saige A rapporter ce qu'i diront ; Que s'i ne font a mon langaige Je les yray voir front a front. (Mist. Siège Orléans H., c.1480-1500, 414).
[9] N'en sçavéz rien, Car les Juifz le filz de Dieu bailleront Aux pecheurs et le condempneront De voir a mort. Mes tout avant ly bailleront de grans buffes Et ly diront de grans reproches et truffes, Et tout a tord. (Pass. Semur D.M., c.1420 [1488], 154).
[10] Et diront que mar d'Adam né Feussent il onques né de mére Quant seuffrent tel douleur amére Qui a nul jour mais n'avra fin. (Jour Jug. R., c.1380-1400, 217).

30 attestations 
 Page /4 
Fermer la fenêtre