C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de divise dans la Base des Partiels 

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[1] Et sont la cituez [les statues des dieux] en somme Par telle maniere et divis, Que, s'il est terre ne pays Qui a l'empire contredise, Le dieu qui le pays divise Tourne le doz au dieu romain. (Myst. st Adr. P., c.1450-1485, 32).
[2] Or parle PILATE es Juifz. Seigneurs, entendés ma rayson : Jhesus m'avés randuz prison ; Il n'est pas de ceste contree, Quar ill es nez de Galilee ; Il est de la Herode justice, Jugier le doit a sa divise, Ou ne tiendroye pas sa droicture, De tort faire n'ai ge cure. (Pass. Autun Biard F., 1470-1471, 92).
[3] "Encores il vous souvient assez, madame, du saint vestement qui avoit nom ephot, lequel David vestoit quant il prophetisoit, et quantesfoiz par les faulx roys d'Israel ledit ephot fu divise par ydolatrie, dont mainte ame fu dampnee et en perdy la vie..." (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 286).
[4] ...puis regardé celle qui estoit a senextre, qui avoit de tres noble divise habit, mez seculiers estoit, et sur sa teste avoit escript : «C'est la Puissance Seculiere». (Songe verg. S., t.1, 1378, 4).
[5] ...«A toy, roy de France, nous fuions et recourons, conme au plus tres crestian et tres soverain prince des Crestians, qui aimes Diex et Sainte Eglise, qui es vraie lumiere de pais et de justice, et ce divise et senefie le nom que tu portes, car entre lez roys de France qui eurent en nom Charles, tu es le Vme, et, en latin, «Karolus interpretatur quasi clara lux» : «Charles est enterpreté clere lumiere»...» (Songe verg. S., t.1, 1378, 4).
[6] ...«Il n'est chose qui divise le sers et le franc, lez nobles et lez non nobles, for vertu et malice» ; mez cela ne doit pas estre entandu de toute vertu, mez de celle vertu, seulement, laquelle conpete a honme conme a celluy qui est habile d'avoir seignourie et non mie de celle laquelle conpete a honme conme a celluy qui est aptes et habile a estre subjet (Songe verg. S., t.1, 1378, 301).
[7] ...mais autres sont heures inesgales, car soit le jour grant ou petit on le divise en 12 parties lesquelles on appelle heures inesgalles (FUSORIS, Astrolabe P., c.1407-1412, 113).
[8] Apres la divise du mouvement veil dire de la sonnerie. (Traité d'horlogerie Z., c.1380, 277).
[9] ...lequel [bras] Galien (...) divise en troys grandes parties, l'une est appellee ulna, l'autre est dicte le petit bras et l' autre est appellee acrochicta, c'est a dire petite main. (PANIS, Guidon, 1478, 41).
[10] Et fu [Jean de Bourgogne] doyens des pers, qui est, ce nous dist-on, Une prérogative de très-noble afection. Il n'i a ou roiaume telle domination Apriès la divise du roiaume de non. (Geste ducs Bourg. K., c.1410-1419, 296).

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