C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de divisee dans la Base des Partiels 

12 attestations 
 Page /2 

[1] ...il eust esté expedient que, non pas aprés sa mort tant seulement, mais a sa vie, se sa charongne l'eust peu endurer, que elle eust esté detrenchie et divisee en .CCC. pieches et chascune pieche livree a un waltoir comme fu fait de Nabugodonosor, le pere de Baltasar (MéZIèRES, Test. G., 1392, 317).
[2] Ceste riviere appellee Achelous, qui en aulcuns temps estoit moult excessive, faisoit empeschemens et dommaiges, et puisque elle fut divisee en pluseurs ruisseaulx, elle proufita aussi et engressa pluseurs pais et les fist abundans. (PREMIERFAIT, Cas nobles hommes G., 1409, 164).
[3] Mes pource que la chose civile est divisee en parties et qu'une partie des citoiens est pour les armes et l'autre pour le conseil, et est chose decente et avenante que l'en entende au cultivement des diex, et que ceulz qui pour temps et eage sunt hors des offices laborieus aient repos vers les diex et ou cultivement divin: pour ce donques, ceulz ici doivent estre assignés et deputés as sanctifications ou a office sacerdotal. (ORESME, Pol. Arist. M., c.1372-1374, 308).
[4] Et donques convient il que en la maniere desus dicte nous disons elles soi avoir proportionelment ou semblablement les unes as autres, ce est assavoir la partie de ceste intellective qui est ainsi divisee et les actions de elle. (ORESME, Pol. Arist. M., c.1372-1374, 325).
[5] Et fait à remembrer que homme est divisee en dousze parties, al maniere et guise de dousze signes du ciel que les gouvernent, comme dit le sage philosophre, et les signes ont grant signeurie et dominacion de les membres susdis, quant la lune sera en aucun de eaux accordant au son membre. Et sachiez, mes tres doulz amis, que homme est une arbre bestournee ; c'est à dire l'escot (...) et les racines duquelle sont verseez contremont et la summité avec les rainsiaux en aval - vel contreval -. (Man. lang. G., 1396, 45).
[6] Lesquelx Romains par leur faulce arquemie ont forgie faulx besans, dont la cote de Jesucrist incousutile est divisee et detrenchee en deux, ce que ne vouldrent faire leurs predecesseurs qui le benoist Filz de Dieu crucifierent, mectant sort sus ladicte cote et demoura entiere. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 272).
[7] Et raison assez s'i acorde que, puis que le royaume de France estoit une dez parties principales de l'Ampyre, que celle partie si noble reteinst la nobleté et l'auctorité de l'autre partie de l'Ampyre, de laquelle elle fust divisee (Songe verg. S., t.1, 1378, 56).
[8] Vous avez dit que, ja soit ce que il soit une seule seignorie, laquelle est de Dieu, toutevoies l'aministracion est divisee (Songe verg. S., t.1, 1378, 73).
[9] Mez vous me povés arguer que, en chascune cité, a quatre quartiers, lezquielx sont gouvernés par quatre capitaines ou quarteniers, ou est la cyté divisee par paroisses, et chascune paroisse a son capytaine, lezquelx capitaines ont le gouvernement chascun de sa partie (Songe verg. S., t.1, 1378, 218).
[10] ...sont ordonnees venes manifestes et occultes desquelles l'une est divisee de la vene asselaire (PREVOST, Cir. Guill. Salicet, 1492, IV,2).

12 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre