C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de excede dans la Base des Partiels 

14 attestations 
 Page /2 

[1] Je respons qu'il me samble bien que incomparablement il doibt plus soy confier en misericorde que desfier : car infiniement la pitié et misericorde de Dieu excede toutes noz miseres et pechiez (Traité S. Sacr. B., c.1451-1500, 172).
[2] Si donna saint Ambroise une dottrine entre les aultres a saint Augustin qu'il n'alast es noces et es grans diners; et a vray dire c'est fort de si scavoir bien maintenir que on ne excede ou que on ne soit noté de singularité. (* *, 190).
[3] Pere puissant dont la puissance excede, Ou tout bien tent, et dont tout bien procede, Roy eternel sans jamais prendre fin, Grace et salu a mes amys concede Et les pourvoix de si tres bon remede Que leur vouloir ne se torne a declin. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 666).
[4] ...tout soit sa poissance moult grant, la grant franchise et liberalité l'excede et passe en toutes choses (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V S. I, 1404, 165).
[5] Car il est possible que un excede l'autre en aucune vertu et est excedé en autre. (ORESME, Ycon. Arist. M., 1374, 840).
[6] Car se le nombre des enfans excede et passe la multitude des possessions, il convient par neccessité que la lay soit rumpue et enfreinte. (ORESME, Pol. Arist. M., c.1372-1374, 91).
[7] Ce est assavoir se le nombre excede, l'en doit enforcier la lay selon la multiplication de le excés, et se le nombre deffaut et est mendre, l'en doit la lay remettre et esflebir en faisant que le honoration soit mendre selon laquelle l'en peut actaindre as offices et princeys. (ORESME, Pol. Arist. M., c.1372-1374, 227).
[8] ...et moult d'autres sciences qui toutes usent d'aucuns signes estranges, lesquelles toutes excede astronomie en dignité et en certaineté et en toute noblesce par la grant dignité du ciel (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 29).
[9] Car tout ainsy que blanc et noir, qui font les deux extremitez contraires de couleurs, offendent la veue, le blanc pour sa luminosité et le noir pour sa grant obscurté au contraire, et c'est pour ce qu'ilz sont trop eslongniez et trop distans du moien des couleurs ou equalité gist et attrempance, maiz les couleurs moiennes qui plus amesureement approchent le moien dessus dit plaisent a la veue et lui sont agreables, et par especial la couleur verte excede en ce les autres (EVR. CONTY, Harm. sphères H., c.1400, 57).
[10] Donques, ja soit ce que justice excede sez termes et que elle soit trop aspre, neantmoins telle justice est moyns nuisible a la chose publique que n'est trop grant misericorde, laquelle excede aussi hors dez termes de rayson. (Songe verg. S., t.1, 1378, 343).

14 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre