C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de greffes dans la Base des Partiels 

11 attestations 
 Page /2 

[1] si se transporterent espandans en diverses contrees es quelles par grant dignete les planterent en maint vergiers et firent greffes de nouvelles entes que fort ilz cloirent despineuses haies pour ovier aux loisirs des rappineux Et ainsi malgre les influences fortunees fu renouvellee en plusieurs lieux la haulte plante (CHR. PIZ., Avision T., 1405, 78).
[2] ...six tablettes de bois couvertes de corne noire pour servir à iceulx messeigneurs et receveur pour mettre par memoire plusieurs choses qui surviennent touchant les affaires de ladite ville, c'est assavoir pour lesdites six tablettes garnies chacune de huit fueillets de bois accouplés, couverts de corne noire, au pris de 10 s. p. la piece, valent 60 s. p. ; item, pour 2 onces et 6 estellins d'argent que poisent les six couplets et six greffes dont sont fermées lesdites six tablettes, au pris de 8 francs 10 s. p. le marc, valent 40 s. 11 d. ob. p., et pour la façon de l'orfeuvre qui a fait lesdits couplets et greffes pour escripre (Comptes Paris V.L.D., t.1, 1424-1457, 468).
[3] ...six tablettes de bois couvertes de corne noire pour servir à iceulx messeigneurs et receveur pour mettre par memoire plusieurs choses qui surviennent touchant les affaires de ladite ville, c'est assavoir pour lesdites six tablettes garnies chacune de huit fueillets de bois accouplés, couverts de corne noire, au pris de 10 s. p. la piece, valent 60 s. p. ; item, pour 2 onces et 6 estellins d'argent que poisent les six couplets et six greffes dont sont fermées lesdites six tablettes, au pris de 8 francs 10 s. p. le marc, valent 40 s. 11 d. ob. p., et pour la façon de l'orfeuvre qui a fait lesdits couplets et greffes pour escripre (Comptes Paris V.L.D., t.1, 1424-1457, 468).
[4] Pour six tablettes de bouys couvertes de corne noir, à huit feuilletz, garnies de coupletes et greffes d'argent, baillez à mesdits seigneurs pour leur servir à mettre par memoire plusieurs choses qui surviennent touchant les fais et affaires de ladite ville (Comptes Paris V.L.D., t.1, 1424-1457, 618).
[5] ...donnons plaine puissance de nommer, (...) à nosdits serviteurs nous servans actuelment chascun jour les offices qui doresenavant seront vacans à nostre nominacion ou plaine disposicion, c'est assavoir aux gentilshommes les cappitaineries, vigueries, bailliages et autres telz offices à eulx appartenans, et les eslections, greneteries, contrerolleries, greffes, jugeries, lieutenances à noz serviteurs de la plume, et les soubzvigueries, sergenteries et autres tels offices à nos serviteurs non clercs (Roi René vie L., 1360-1483, 330).
[6] Jehanin l'espicier, pour 2 paires de tables blanches pour le Roy, 2s. ; pour 2 greffes d'argent, 2s. 5d. ; et pour une livre de tournesel, 6s. (Comptes argent. rois Fr. D.-A., I, 1352-1360, 213).
[7] ...nous avons ordonné que tous les greffes et seaulx des bailliages, seneschaussées et prevostez, et aussi tous geolages de prisons qui ne sont baillez à ferme, le seront doresenavant à nostre prouffit (Lettres Charles VIII P., t.2, 1488-1489, 422).
[8] ...et ordonna que quant aucuns officiers de élections, greneteries, contrerolles, greffes et autres telz offices vacqueroient par mort, que les nommez oudit roole feussent pourveuz selon l'ordre d'icelui (BAUDE, Eloge Ch. VII, V., p.1484, 131).
[9] ...ne procedez encores au jugement du procès d'entre nostre amé et feal cousin (...) Robert d'Estouteville (...) et Estienne Phelipon, pour occasion des greffes du Chastelet de Paris, que avons donnez à nostre dit cousin (Lettres Louis XI, V., t.3, 1465-1469, 160).
[10] ...vous savez les procès qui sont pendans en nostre court de parlement à cause des greffes, seaulx et geolles de noz pays d'Anjou et du Maine, qui (...) ont esté baillez à ferme (...) ; dont ceulx qui les ont tenuz par tollerance de noz oncles les duc d'Anjou et conte du Maine, qui ne nous povoyent aprés leur trespas en ce lyer ne obliger, se sont portez pour appellans (Lettres Louis XI, V.M., t.10, 1446-1483, 117).

11 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre