C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de patrons dans la Base des Partiels 

46 attestations 
 Page /5 

[1] Et cecy je dy pour advertir ceulx qui yront, affin que au comancement et devant qu'ilz y soient, ilz en parlent aux patrons pour estre gardez au dict hospital, car des Cordeliers c'est peu d'aide. (Pèler. D., 1486, 349).
[2] Et fusmes en ceste suee juc au landemain au soir, que nostre truchemans et autres appointerent qu'il actendroict juc a l'annee a venir que les patrons reviendroient, ausquelz il se feroit payer. (Pèler. D., 1486, 386).
[3] Il est vray que ne la mere de Egipte et de Surye, de Grece et de Ytalye, qui est appellé le mer Adriane, en chascune galée ou nave ou aultre vaissiau de mer, les patrons, comites ou nocliers, gouverneus des naviles susdis, ont une boiste qui est appellee la boiste ou aguille de navier, dedans laquelle boiste ou millieu, sur une petite pointe de metail a une petite tablete, plate et ronde, en maniere de roe, tournant assise sus ladite pointe (MéZIèRES, Vertu sacr. mar. G.-K., c.1384-1389, 53).
[4] LE IIe CRESTIEN. Patrons de seans, nous retraire Venons vers vous, pour demander Se vouldriez a nous merchander De mettre dans vostre galée Cinq corps d'ommes, qui ont finée Leur vie au jour d'uy par martire. (Myst. st Adr. P., c.1450-1485, 163).
[5] La grant montaigne, ardant de jour et du nuyt de l'isle de Vulcan et gouffre de Sathanie est prins en figure pour les tormens d'enfer, en laquelle les maistres, les patrons, les conseillers, les nauclers, les arbalestiers et maligniers de la nef francoise qui, gouvernant mal, perseverent en leurs pechiez, chacun en leur office a la fin de leur voyage seront arrestez ou dit feue et pardurablement dampnez. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 111).
[6] Les convers et nauclers de la nef francoise, expers en mer et en fait de bataille, qui sont gouverneurs de la nef au commandement du grant maistre et des patrons, sont prins en figure pour le connestable, mareschaulx, chevetaines et juges du royaulme de France. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 112).
[7] Apres, pour le gouvernement praticien en la dicte nef, il y avoit un vaillant homme, saige et expert en fait de met et de bataille, qui avoit nom de comistre ou noclier ; lequel en paix et en guerre, en fortune et en chalme, il avoit la cure de toute la nef, voire tousjours par le commandement du patron ou patrons. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 541).
[8] Et quant aux paremens de la chambre du prince, il avoit sus son lit ung plain ciel ; mais les patrons, pers, ou conseilliers en sa presence n'avoient que demy ciel. (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 543).
[9] "Et que pis est, les mariniers se rebelloient contre les patrons, desquelx patrons les aucuns des plusgrans, par horrible trahison, ou beau champ de froment semans la zizannie, n'orent pas vergoingnes de faire aliance et compaignie au seigneur de la nef Malvoisine, par telle maniere que la zizannie en la souveraine nef tant creut et tant monta que du palays royal du millieu de la poupe on n'osoit pas partir pour aler devers le mast et adroissier le tref, sans avoir la teste armee..." (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 551).
[10] "Et que pis est, les mariniers se rebelloient contre les patrons, desquelx patrons les aucuns des plusgrans, par horrible trahison, ou beau champ de froment semans la zizannie, n'orent pas vergoingnes de faire aliance et compaignie au seigneur de la nef Malvoisine, par telle maniere que la zizannie en la souveraine nef tant creut et tant monta que du palays royal du millieu de la poupe on n'osoit pas partir pour aler devers le mast et adroissier le tref, sans avoir la teste armee..." (MéZIèRES, Songe vieil pèl. C., t.1, c.1386-1389, 551).

46 attestations 
 Page /5 
Fermer la fenêtre