C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de vitupere dans la Base des Partiels 

23 attestations 
 Page /3 

[1] Oui est celui catholique crestien qui a la poitrine ferree et le cuer dur comme pierre, qui ne soit esmeus a pitie et profundement larmoier oiant la dolour et affliction de noz freres crestiens et le vitupere de la foy catholique. (MéZIèRES, Sustance H., 1396, 55).
[2] Et pour cause de nos pechies, Dieu si a mieux ame que les enfans de Agar, les filz de la chambriere, c'estassavoir les Agariens, lez Sarrasins mescreans, habitent paisiblement ou saint palais roial, du precieux sanc Jhesu Crist couloure, que les enfans de la franche femme, regeneres ou saint sacrement de baptesme, lezquelz comme miserables et chetifs sont indignement banis de la sainte cite en vitupere pardurable et sibilation de toutes gens mescreans. (MéZIèRES, Sustance H., 1396, 76).
[3] Nous avons perdu Sallebry, Qui estoit tout nostre frontiere ; Et pour vengier ce vitupere, Allencontre de ceulx d'Orleans, En tous leurs lieux de deça Loire, Je mectroye le feu dedans. (Mist. Siège Orléans H., c.1480-1500, 188).
[4] Regardez, voy la l'estandart De ceste maudicte sorciere ! Je congnois qu'elle est ceste part Et est la premiere en frontiere. Se nous est ung grant vitupere, Se de par nous n'est confondue, L'orde, vile, faulce, lodiere ; Elle deust tenir la charrue. (Mist. Siège Orléans H., c.1480-1500, 454).
[5] Maudis sois tu de Dieu le pere ! Nous vas tu disant vitupere ? (MARCADé, Myst. Pass. Arras R., a.1440, 101).
[6] Je suis bien plain de vitupere D'avoir mis tant de monde en peine. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 75).
[7] Biau filz, voicy la pourvëance Que Dieu promist a vostre pere, Par quoy cessera son offence, Son peché, cryme et vitupere. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 130).
[8] ...cil qui nous souloit donner Doctrine et refectionner Noz ames par divin mistere, Est mort en si grant vitupere. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 809).
[9] ...A Jesus le commant Qui le gart de tout vitupere. (Myst. st Laur. S.W., 1499, 178).
[10] Las ! que feray je, desolée ? Que fera la desconfortée ? Que fera la dolente amere ? Que deviendra la fortunée, La doloreuse infortunée, Et le sanc de ton vitupere, Celle qui cuidoit avoir frere Ou lieu du treshault refrigere, Par haulte et bonne destinée ? (Myst. st Adr. P., c.1450-1485, 118).

23 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre