C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
ATTACHER
  Tri :
9 exemples
 1 Item, si on se voit le plus fort, on doibt atachier sa nef à celle de ses adversaires à bons crocz de fer, affin que fuir ne puissent ne eschapper. (BUEIL, II, 1461-1466, 58).
 2 Je li vois en sa cote mettre Et atachier une viez lettre Par derriére d'un po de cire (Mir. parr., 1356, 17).
 3 ...[le sire de Beaujeu avait une lance munie d'un crochet] par quoi, qant il pooit, en lançant, assir le croq et atachier, il tiroit a lui par telle manniere, car il avoit fors bras, que il convenoit que il s'en alast deviers lui (FROISS., Chron. D., p.1400, 425).
 4 Or segnefia adonc li dis mareschaus de France, messires Loeis de Sanssoire, l'ordenance et l'estat des Englès à Paris au roy et as chevaliers qui là se tenoient, et en fist mettre et atachier cedules au palais et ailleurs. (FROISS., Chron. L., VII, c.1375-1400, 216).
 5 Saturne (...) ne refraindoit oncques son ire et frapoit sus Jupiter le plus durement qu'il pouoit. Jupiter de tous ses horions n'avoit garde, et combien qu'il feist conscience de ferir sus lui, toutesvoies il destournoit ses coups et ne faisoit nulle conscience d'atachier le trenchant de son espee sus ceulx de Crete (LEFÈVRE (R.), Hist. Troyes A., c.1464, 183).
 6 Item, que ilz courront à la toille, de lances pareilles, et de chascune tant que elles seront rompues ou le fer esgrevé d'un doit de mains, et en selles de guerre sans atachier l'homme à la selle. (ESCOUCHY, Chron. B., t.1, c.1461-14, 269).
 7 ...et Mauchastres, sanz plus atachier, se departi et point son cheval de tel ravine que toute la mer en fist fremir. (Bérinus, I, c.1350-1370, 235).
 8 L'Inioranche vous fait errer et desvoiier, Ou Cuidiers ne vous laist le voir certifiier, Ou Plaisance vous fait vers le tort atachier (BRIS., Restor paon D., a.1338, 116).
 9 "Il nous fault adviser (...) s'il y a eaue ou fossé et quelle parfondeur il y a, ou bourbe qui nuyse à passer. Car en ce cas il fauldroit porter des clayes ou fagotz, ou une corde pour atachier à ung gros pal au pié du mur, qui traversera tout le fossé, adfin que nos gens puissent aller selon la corde et porter leurs tronssons le mieulx et le plus droit qu'ilz pourront..." (BUEIL, I, 1461-1466, 88).
DMF 2020Pierre Cromer
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre