C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
CHALOIR1
  Tri :
7 exemples
 1 L'OSTESSE. (...) Dont estes née ? L'EMPERERIS. Ne peut chaloir. Ma destinée M'est trop dolereuse et pesant (...) Ce sachiez, dame. (Mir. emper. Romme, 1369, 291).
 2 Mere, il ne te doit chaloir de la desloyauté de nostre pere, s'il l'a [l. la] t'a faicte, car il en a son paiement, car jamais n'ystra de la montaigne de Brumbloremllio, ou nous l'avons encloz (ARRAS, c.1392-1393, 12).
 3 Il le trouvèrent merveilleusement fort, et disent que sans lonc siège il n'estoit miez à prendre, et à leur retour il contèrent tout ce au duc d'Ango : "Ne puet chaloir, dist li dus ; j'ai dit et juret que jamais de chi ne partiray si arai le castel à ma volenté." (FROISS., Chron. R., IX, c.1375-1400, 24).
 4 Mettre ens ne la vouloit le roy [une image que les "traitres" veulent mettre dans le temple], Mais les traitres plains de desroy Distrent qu'il n'en pouoit chaloir Et qu'il ne s'en devoit douloir ; Tout malgré son cüer l'ottroye. (CHR. PIZ., M.F., III, 1400-1403, 157).
 5 Que deable vous en doit chaloir ? (P. Jouh. D.R., a.1488, 23).
 6 Et les sentences et escriz Des philosophes de hault prix, Pour les corps humains préserver En temps de boce et énerver Le très faulx mal d'épidémie, Qui à cent mile oste leur vie, Qui à tous temps pourroit valoir, à qui vouldra de ce chaloir, Espécialment en ces jours Esquelz la boce a si grant cours (LA HAYE, P. peste, 1426, 18).
 7 Car lez bontés et lez vertus ne sont jamaiz discordans ne derrogans ensemble, ainçoys consonent et acordent bien avecquez bien, et verité avecquez verité. Mais entre les vices a contrarieté et debat, et mettent en trouble et en discention sur soy mesmez la pensee ou ilz habitent. Paresse veult dormir et non chaloir, et Avarice quiert travail et chagrin. Ire esmeult riotes et noises et cris, et Luxure conseille blandir, flater et decepvoir. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 88).
DMF 2020Robert Martin
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre