C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
COMMUN
  Tri :
14 exemples
 1 Cestui composa plusieurs beaux instrumens, servans à la science de astrologie et plusieurs belles tables, qui sont assez communes et en usage. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 118 v°).
 2 Et de ce la vient la tempeste Qui destruit le monde et tempeste, Les merveilles et les fortunes Qui au jour d'ui sont si communes Qu'on n'oit de nulle part nouvelle Qui soit aggreable ne belle (MACH., J. R. Nav., 1349, 140).
 3 ...et se pranront lesdiz gages sur les revenues communes de la terre de Coucy. (BAYE, I, 1400-1410, 280).
 4 ...et, entre autres merveilles, vit une dent maxillante, tant grosse que l'on en pourroit fere cent des communes des hommes de present. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 75 r°).
 5 Item, et quant a l'article de la valeur du pressoir, dient les dessus diz qu'il vault bien par an XXIIII livres, le pressoir retenu et deffroyé de toutes choses, combien qu'il ne soit bannier ; et a valu ceste presente année de ferme XXIIII queues de vin, et vault bien chascune queue l'une année par l'autre XL s. Parisis. (...) Item, l'estellage du dit lieu est vendu XXIIII l. Parisis pour an, et vault bien tant communes années par le rapport des dessus diz (Comté Porcien R., 1400, 212).
 6 ...il seroit bien temps que nous alissons voyagier pour congnoistre les terres et les pays, et aussi pour acquerre honneur et bon nom en estranges marches et contrees, par quoy nous feussions introduit de savoir parler avecques les bons des choses qui sont par estranges marches et pays, qui ne sont pas communes par deca. (ARRAS, c.1392-1393, 82).
 7 ...quant aux benefices electifz et non cheans en graces communes et expectatives. (BAYE, II, 1411-1417, 157).
 8 Cestui predist sur aucune revolucion et grande conjunction que les bestes plus domestiques comme chevaulx, beufz, vaches, chievres, brebis et pourceaulx laysseroient leurs communes habitacions et fuyroient ès lieux sauvages (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 64 v°).
 9 Et les gens du païs l'appellent pollibastro ; et en mettent les communes gens de la contree en leurs viandes et es coffres de leurs linges, et en font sechier et pouldre pour mettre en leurs viandes en lieu d'espices. (LA SALE, Salade, c.1442-1444, 73).
 10 Or se plaint le peuple de nous, or crient et murmurent les communes gens contre la seigneurie pour l'argent qui sur eulx est aucunesfois levé pour la defense du pays. (CHART., Q. inv., 1422, 32).
 11 Après toutes les besongnes dessusdictes, le XIIe jour de juing ensuivant, s'assemblèrent les communes gens de Paris de petit estat jusques à soixante mille ou plus, environ quatre heures après midi, et tous armez, doubtans comme ilz disoient que les prisonniers ne feussent mis à délivrance, non obstant le desenortement du nouvel prévost de Paris et de plusieurs autres seigneurs, iceulx embastonnez de vielz mailletz, haches, coignées, massues et de moult d'autres bastons dissolus, en faisant grant bruit et crians, Vive le Roy et le duc de Bourgongne ! s'en alèrent à toutes les prisons de Paris (...) où estoient les prisonniers. (MONSTRELET, Chron. D.-A., t.3, c.1425-1440, 269).
 12 Et [Galien] dit universellement que toutes maladies, les unes sont complexionables qui sont es parties semblables, les aultres composicionales qui sont es parties organicques et les aultres communes qui sont faictes en une et en aultre partie. (PANIS, Guidon, 1478, tr.VI, doct.2, chap.2).
 13 ...il, à l'aide d'aucum de ses gens et serviteurs, tendi le drap entier de XVIIJ aulnes, duquel icelles quatre aulnes et demie sont yssues, et ont esté coppées, ès poulies communes estans à lui et autres drappiers, en la ville de Saint-Marcel (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 113).
 14 ...et lors failli le royaume de Inda, qui avoit esté en estat .CCCLXIX. ans, ce dient les communes histoires (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 166).
DMF 2020Robert Martin
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre