C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
CUIR
  Tri :
5 exemples
 1 ...le feu m'art, J'ay le corps de chaleur transsi, Le cuyr me fend, la peau me part (LA VIGNE, S.M., 1496, 507).
 2 Madame, vous plairoit il point Me prester [ja] vostre conroie, Si vous voulez que je conroie Vostre cuyr (MOLINET, Faictz Dictz D., 1467-1506, 872).
 3 Le quint est la tenche, et est ung poisson d'eaue doulce ayant le cuyr fort lubrique et limeux, tendant a couleur noire et a la chair dure. Et quant la tenche, et semblablement le brochet et la parche, sont cuites, on doit oster le cuir. (Rég. santé corps C., 1480, 73).
 4 ...une sainture de blanc cuyr (Comptes Lille L., t.2, 1467, 136).
 5 Et, pour exemple, quant un roy ou ung prince est prisonnier et qu' il a paour de mourir en prison, a-il riens si cher au monde qu' il ne baillast pour sortir ? Il baille le sien et celuy de ses subgectz, comme vous avez veü du roy Jehan de France, prins par le prince de Galles à la bataille de Poictiers, qui paya trois millions de frans et bailla toute Acquictaine, au moins ce qu'il en tenoit, et assez d'autres citéz, villes et places, comme le tiers du royaume, et mist ce royaume en si grant pouvreté qu il y courut long temps monnoye comme cuyr qui avoit ung petit clou d'argent. (COMM., II, 1489-1491, 226).
DMF 2020Robert Martin
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre