http://www.atilf.fr/dmf/definition/intriner 
     INTÉRINER     
FEW IV integer
INTERINER, verbe
[T-L : enteriner ; GD : enteriner ; GDC : enteriner ; FEW IV, 735a : integer]

A. -

"Rendre complet, parfaire" : ... et pour ce interiner et acomplir en cause de plus grant segurté il liveroit bons pleges (FROISS., Chron., [Amiens] D., t.1, c.1375-1400, 303). Et afin que toutes les choses dessusdictes et chascune d'icelles soyent interigniées et acomplies fermement et vaillablement, les dessusditz commis et depputez d'une partie et d'autre ont mis leurs seaulx à ce présent appoinctement (Doc. 1423. In : MONSTRELET, Chron. D.-A., t.4 c.1444-1453, 141). Raphaël, commencer m'en vois De voix doulce et consolative. Qui vouldra de vous, sy me suyve : Je vois la feste interiner. (Myst. Pass. Troyes B., a.1482, 1028).

B. -

"Entériner" : Graces et Remissions empetrées de Parties, pardevers Nous, qui seront justifiées, devront estre interinées au profit des impetrans, selon leur forme et teneur. (Ordonn. rois Fr. S., t.5, 1368, 135). Pour lequel cas, obtint brief apprez remission du Roy. Mais, ce nonobstant, monseigneur Jehan de Freffes, père dudit defunct, fist si grant poursieutte contre ledit de Flavy, en parlement et ailleurs, que fut long temps prisonnier, en la consiergerie du Palais-Royal à Paris. Et à très grant painne et difficulté fut ladicte remission interinée par la court de parlement (ESCOUCHY, Chron. B., t.2, a.1465, 63). Item, que, pour plus grant seureté, ce present traictié sera interiné, enregistré et verifié en la presence et du consentement du procureur du roy, en la court de Parlement à Paris (MOLINET, Chron. D.J., t.1, 1474-1506, 403). [1482]

V. aussi entériner
 

DMF 2020 - Article revu en 2015 Robert Martin


© ATILF - CNRS & Université de Lorraine 2021
La présente ressource est produite et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante :
DMF : Dictionnaire du Moyen Français (DMF 2020), http://www.atilf.fr/dmf, ATILF - CNRS & Université de Lorraine.