C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
PYTHONISSE
  Tri :
5 exemples
 1 ...mez il est vray que, quant Saül demanda de la fame Phytonisse, c'est a dire d'une divine, de la fin de la bataille et laquelle partie devoit avoir victoire, Samuel si apparut, adonques, a celle dyvine et luy revela ce que il en devoit estre. (Songe verg. S., t.1, 1378, 368).
 2 Monseigneur saint Augustin, Ad Simplicianum, dist en ceste maniere que ce n'est mie chose desraysonable croyre que aucunes choses soient advenues de la volanté dyvine, sanz aucune science ou sanz art de dyvinacion, mez par aucune secrete disposicion divine laquelle le roy Saül et la Phytonisse, c'est a dire la divine, ne savoient mie ne si n'estoient dignes de le savoir (Songe verg. S., t.1, 1378, 369).
 3 ...en laissant le Dieu d'Israël il [Saül] avoit demandé conseil a la pithonisse [ms. phitomisse], c'est assavoir a la sorciere et enchanteresse (MÉZIÈRES, Epistre lamentable C.P., 1397, 112).
 4 Aucuns dient qu'il fut inventeur de l'art de phitone et de magique, que je ne croy pas pour plusieurs causes, dont il sera parlé en phetonisse cy après. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 24 v°).
 5 ...l'orrible et excecrable art de nigromance, soubz lequel sont incorporez ou anexez l'art de phitonisse, d'enchantement, de fascinacion, de invisibilité, de ligacion et illusion, qui sont tous ars supersticieux et divinatoires (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, f° 9 r°).
DMF 2020Robert Martin
Fermer la fenêtre