C.N.R.S.
 
Exemples de l'entrée 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
RAEMPLIR
  Tri :
7 exemples
 1 ...Dame, par la planté de grace qui en toy est, tu as le ciel raempli, enfer vuidé, la ruyne de paradis restoré, et aux chetis attendans mercy vie pardurable qu'ilz avoient perdu donné (Mir. Berthe, c.1373, 151).
 2 Et quant tu avras en ce huis entré et passé, si enterraz en un preel bel et plaisant et raempli de tous bons fruis et de toutes bonnes odours, si qu'il n'est nulz qui soit en ce lieu a qui il ne soit advis qu'il soit en Paradis terrestre. (Bérinus, I, c.1350-1370, 6).
 3 Il ne convient ja qu'il nous combatent, car ce royaulme d'Espaingne n'est pas doulce terre ne amiable à chevaulchier ne à traveiller si comme le royaulme de France est, lequel est raempli de gros villaiges, de biaux pays, de doulces rivieres, de bons estans, de bonne prayeries, de courtois vins substancieux pour gens d'armes eux nourrir et raffresquir, de soleil et d'air à point atempré, et nous avons cy tout le contraire. (FROISS., Chron. M., XIV, c.1375-1400, 86).
 4 Si veoient un povre pais raempli de bois et de bruieres. (FROISS., Chron. D., p.1400, 563).
 5 Et estoient logiet toutdis entre tierce et midi, car il trouvoient tant a fourer et si plentiveus pais et raempli de tous biens, les plus cras buefs dou monde, vaces, pors et oilles et tant que il n'en savoient que faire (FROISS., Chron. D., p.1400, 686).
 6 Vous savez bien, n'en fault tant dire, Que tel prince doit on eslire Qui soit raempli de grans vertus (CHR. PIZ., Chem. estude P., 1402-1403, 257).
 7 En oultre plus, vous requerant mercy, Je congnois bien que grandement failly, Quant me parti derrainement de vous, Car j'estoye si raempli de courrous Que je ne peu un mot a vous parler, Ne mon congié, au partir, demander. (CH. D'ORLÉANS, Songe compl. C., 1437, 118).
DMF 2020Robert Martin
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre