http://www.atilf.fr/dmf/definition/surcrotre 
     SURCROÎTRE     
FEW II-2 1326b crescere
SURCROISTRE, verbe
[T-L : sorcroistre ; GD : sourcroistre ; FEW II-2, 1326b : crescere ; TLF : XV, 1158b : surcroître]

I. -

Empl. trans. "Augmenter" : Et pour surcroistre la maleurté de Priam, il n'est pas vraysamblable que Priam ne sceust que Andromatha sa bruz et femme du preu Hector, et Cassandra sa fille avoient esté laidement tirees par leurs cheveulx et mises en servaige des Grecs. (PREMIERFAIT, Cas nobles hommes G., 1409, 182). ...ceulx quy avoient peu escaper vindrent murmurant a l'encontre de luy, disant qu'ilz n'yroient plus en battaille contre les gens de la damoiselle, dont ce seigneur de Rocefort avoit bien cause de surcroistre son dueil. (Jehan d'Avennes F., c.1465-1468, 131).

 

-

"Surpasser" : ...je, certainement, conclu que la vie de Scipion fu telle ou sa fortune ou sa gloire que aucune chose ne pouoit surcroistre. (PREMIERFAIT, Vraye amistié D., 1416, 315).

II. -

Empl. intrans. "Devenir plus grand, plus important" : ...là où en ses haux et vieux jours [de la reine d'Angleterre] tous les grands honneurs du monde sur luy se surfondoient, certes comme plus luy en survenoient et surcroissoient de jour en jour, comme plus en fuyoit la gloire et le louer des hommes, et plus se réputoit humble et moins digne d'en avoir grâce. (CHASTELL., Chron. K., t.4, c.1456-1471, 298).
 

DMF 2020 - MAJ 2020 Pierre Cromer


© ATILF - CNRS & Université de Lorraine 2021
La présente ressource est produite et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante :
DMF : Dictionnaire du Moyen Français (DMF 2020), http://www.atilf.fr/dmf, ATILF - CNRS & Université de Lorraine.