C.N.R.S.
 
http://www.atilf.fr/dmf/definition/décroissement 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     DÉCROISSEMENT     
FEW II-2 1326b crescere
DESCROISSEMENT, subst. masc.
[T-L : descroissement2 ; GDC : descreissement ; FEW II-2, 1326b : crescere ; TLF : VI, 894a : décroissement]

A. -

"Diminution" : Et sur ce est a noter que a vous appartient bien a faire savoir par ladicte dame Agnes, beguine, le conte de voz moutons, brebiz et aigneaulx, et les faire reviseter et enquerir de leur acroissement et descroissement, ne comment ne par qui elles sont gouvernees (Ménagier Paris B.F., c.1392-1394, 131).

 

Rem. Ex. d'a.fr., doc.1332, GUILL. ORESME, Quadrip., c.1360, ds GDC IX, 327c..

 

-

"Affaiblissement" : ...de l'acroissement du corps et du descroissement, de sa resurreccion (FOUL., Policrat. B., II, 1372, 203). Le sage roy Charles, comme adverti et circonspect de toutes choses faire et eslire en la meilleur et plus convenable maniere, advisast et eust regart comment c'est honteux vitupere et à prince descroissement de chevalerie et los, laissier ses drois, fiez, juridicions, terres et seigneuries, et choses à lui apertenens, es mains de ses adversaires, ou, par faulte de deffense, les souffrir tollir et soubstraire, contre la forme de bon pastour, lequel doit estre, comme dit est, deffendeur et garde de ses subgiez, ot regart sus le traittié de la paix, lequel avoit esté fait en maniere de contrainte, pour le temps de trop grieve fortune, pour obvier à plus grant inconvenient, lorsque son pere, le roy Jehan, estoit prisonnier en Angleterre, laquelle ditte paix ne lui estoit mie bien honnourable ains moult au descroissement et prejudice de son reaume, seigneurie et poissance (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 126-127).

B. -

ASTR. [À propos de la lune] "Diminution graduelle de la surface éclairée visible, décours" : Et povons maittre exemple quant a la puissance de traire lez eaues de la mer, et quant a la generacion de la rousee en l'ayer, et quant a la disposicion de corps humain, laquelle change et altere selon l'acroissement ou decroissement de la lune. (Songe verg. S., t.1, 1378, 171).
 

DMF 2020 - MAJ 2020 Robert Martin

Fermer la fenêtre