C.N.R.S.
 
http://www.atilf.fr/dmf/definition/entérinement1 
StructureSans exempleCompletFormesExemples
FamilleTextesSourcesImpressionAide à la lecture
     ENTÉRINEMENT1          ENTÉRINEMENT2     
FEW IV integer
ENTERINEMENT, subst. masc.
[T-L : enterinement ; GD : enterinement2 ; GDC : enterinement ; AND : enterinement1 ; FEW IV, 735a : integer ; TLF : VII, 1209b : entériner (entérinement)]

A. -

"Parfait accomplissement" : Tiercement est pris UN pour cause de la perfection, conme une maison, et en ceste maniere aucune chose est ditte UNE pour ce que, a l'enterinement d'elle, et a la perfection, plusieurs choses y soient requises. (Songe verg. S., t.1, 1378, 72). ...vous, ou les aucuns de vous, avez mis ou volez mettre empeschement à l'enterinement et execution de certaine grace et remission donnée et octroyée ausdis mariéz (Trés. Reth. S.L., t.2, 1388, 355). Lequel suppliant (...) n'a osé comparoir aux assises dudit lieu de Faloise ausqueles il estoit, et est encores en procès pour l'enterinement de certaines noz autres lettres de remission (Chancell. Henri VI, L., t.2, 1433, 263). ...et seront, de la part du roy, faictes les promesses, obligacions et submissions touchant l'entérinement de ce présent traictié ès mains de monseigneur le cardinal de Saincte-Croix (LEFÈVRE ST-RÉMY, Chron. M., t.2, c.1462-1468, 357). Au moien desquelles noz lettres et enterinement d'icelles il dit avoir joy paisiblement par l'espace de huit années, et jusques à ce que le feu conte de Romont le destitua de la possession d'icelles terres moyennant certaines lettres qu'il obtint de nous (Lettres Ch. VIII, P., t.3, 1492, 243).

B. -

DR. "Action d'entériner, de rendre définitif (un acte) en l'approuvant juridiquement" : ...pour avoir advis et deliberacion sur l'enterinement de certaines lettres royaux adreçans au Chancelier et presidens de Parlement (FAUQ., I, 1417-1420, 42). Maistre Barthelemi Destorbes, ou nom et comme procureur de monseigneur le duc de Bourbon, s'est opposé et oppose à l'enterinement de certaines lettres royaulx octroyés à messire Jehan de Châlon de l'office de la chambrerie de France. (FAUQ., I, 1417-1420, 184). ...et de tout ce que dit est faire et accomplir sera tenu, devant [avant] l'interinement de ces dictes presentes, bailler bonne et souffisant sceurté et caucion ès mains desdits gens de nostre Conseil en Flandres... (Doc. 1456. In : Ch. Petit-Dutaillis, Doc. nouv., 1908, 166). Et disoit oultre que a gregneur seureté il en avoit a ceste fin obtenues lettres de relievement d'Amours et dispensacion sur ce, dont en tant que mestier estoit requeroit l'enterinement. (MART. D'AUV., Arrêts Am. R., c.1460-1466, 18).
 

DMF 2020 - Article revu en 2015 Robert Martin

Fermer la fenêtre